پوتین تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از چین خواند

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)پرچم چین تایوان
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
پوتین تمام بازدیدهای نمایندگان ایالات متحده از تایوان را تحریک علیه چین خواند
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین است، تمام حرکات نمایندگان ایالات متحده که از این جزیره بازدید می کنند یک اقدام تحریک آمیز است.
پوتین در جلسه عمومی کلوپ گفتگوی بین المللی والدای گفت: "تایوان بدون هیچ شکی بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین است. ما همیشه به این موضع پایبند بوده ایم و تغییری نمی کند." به گفته وی، "همه حرکات تحریک آمیز" که با سفر مقامات ارشد آمریکایی به تایوان مرتبط است در روسیه به عنوان یک تحریک آمیز تلقی می شود.
پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره در اوایل ماه اوت، اوضاع در اطراف تایوان به طور قابل توجهی بدتر شده است. چین که این جزیره را یکی از استان‌های خود می‌داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی‌طلبی تایوان، این سفر را محکوم کرد و تمرین‌های نظامی گسترده‌ای انجام داد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و صندوق تبادل بین تنگه تایپه کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала