Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

یک کمربند یک جاده؛ چین خواست طالبان را خواهد پذیرفت؟

© اسپوتنیک - افغانستانملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو
ملابرادر و شیر عباس استانکزی در کنفرانس مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
امارت اسلامی از دولت چین تقاضا نموده است که در افغانستان سرمایه گذاری نماید.
به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای امارت اسلامی طی دیدار با هم وانگ یو، سفیر چین در کابل، از او خواست تا افغانستان را در پروژه "یک کمربند یک جاده" بپیوندد. همچنان امارت اسلامی از دولت چین خواسته است که در افغانستان سرمایه گذاری کند.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفته است که امارت اسلامی افغانستان به چین اطمینان می دهد تمام نگرانی های را که در مورد تهدید کشور چین از خاک افغانستان وجود دارد، حل نماید.
ژانگ جون،  نماینده چین در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2022
چین: بریدن طالبان از جامعه جهانی عاقلانه نیست
قابل ذکر است که وانگ یو سفیر چین در کابل طی این دیدار گفت که چین می خواهد روابط خود را با افغانستان توسعه دهد و در هر شرایط از دولت جدید حمایت خواهد کرد. به همین منظور چین در نظر دارد به زودی کار عملی پروژه های را که از سوی چین آغاز شده و همچنین پروژه های بزرگ دیگری که از سوی بانک جهانی یا بانک توسعه آسیایی تامین مالی می شود، آغاز کند.
سفیر چین در کابل از امارت اسلامی افغانستان خواست تا در مورد پروژه های که اولویت آنها است، اطلاعات را به اشتراک بگذارد تا بتوانند برای سرمایه گذاری در این زمینه برنامه ریزی کنند.
سفیر چین افزود که کشورش آماده ادامه همکاری و روابط دوجانبه با امارت اسلامی افغانستان است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
قابل ذکر است که کشور چین با امارت اسلامی روابط نزدیک داشته و بعد از سقوط دولت پیشین این کشور میلیون‌ها دالر کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان ارسال کرده است.
چاوش یحیی کارشاناس سیاسی در این مورد گفت: "حین ملاقات که ملا برادر با سفیر چین داشت، وی از رهبری چین خواست که افغانستان را در ترانسپورت ترانزیتی بزرگ وصل کند و هر گام که در این عرصه برداشته می شود به خیر، رفاه و سعادت مردم افغانستان است و این اقدام قابل ستایش می باشد. وی تاکید کرد که کشور چین بزرگترین کشور اقتصادی در جهان است".
وی گفت که تامین روابط بین افغانستان و چین به نفع هر دو کشور می باشد که تاثیر خیلی مثبت به اقتصاد، سرمایه گذاری، رشد صنعت حفیفه، ثقیله و جامعه می باشد، طبعاً که چنین اقدام قابل ستایش است.
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
استقبال طالبان از سرمایه‌گذاری شرکت نفتی چین در افغانستان
چاووش تاکید کرد که طالبان باید روابط خود را با روسیه و چین تحکیم بخشد تا بتواند خسارات قبلی ناشی از ضربات اروپایی و امریکایی را جبران نمایند. این روند هم به نفع چین و افغانستان و هم روسیه می باشد. اگر دولت فعلی چین و روسیه با امارات اسلامی تعامل داشته باشد به نفع همه ما است.
قانع پناه تحلیلگر سیاسی در مورد بیان سفیر و نمایندهٔ دولت چین مبنی بر همکاری با کشور افغانستان در عرصه های مختلف ، که در واقعیت امر به منفعت مردمان این دو کشور است ، طی دیداری با ملا برادر اظهار آمادگی کرده است. به عقیدهٔ من این همکاری به معنی شناخت و یا همنوایی سیاست امارات طالبان نه، بلکه کمک برای مردم افغانستان می باشد ، چه عیبی دارد اگر در موارد کشف و استخراج منابع طبعی کشور و یا ساختمان فابریکه های صنعتی و صد ها پروژهٔ دیگر عرض اندام کند. در حالیکه از لحاظ سیاسی پالیسی های این دو کشور با هم در تقابل است . در هر حالت چنین همکاری برای منافع کشورها می باشد .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала