استراتژی دفاع ملی ایالات متحده آمریکا ــ چین چالش اصلی و روسیه "تهدید حاد" است

© Photo / Rudi Rietاعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه
اعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
واشنگتن چین را چالش اصلی ایالات متحده می داند و روسیه را یک "تهدید حاد" می داند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن چین را چالش اصلی ایالات متحده می داند و روسیه را یک "تهدید حاد" می داند. این برگرفته از استراتژی دفاع ملی جدید ایالات متحده است که پنتاگون در روز پنجشنبه منتشر کرد.
به ویژه، به پنتاگون دستور می دهد که "اقدامات فوری برای حفظ و تقویت بازدارندگی" از سوی ایالات متحده اتخاذ کند، با توجه به اینکه چین از نظر دولت آمریکا به عنوان چالش اصلی واشنگتن در نظر گرفته می شود. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی که در رابطه با انتشار استراتژی جدید برگزار شد، گفت: جمهوری خلق چین تنها رقیب ما با قصد تغییر نظم بین المللی و فرصت های بیشتر و بیشتر برای انجام این کار است.
همانطور که در این سند اشاره شده است، با وجود این واقعیت که ایالات متحده چین را چالش اصلی خود می داند، "رویدادهای اخیر تهدید حاد روسیه را برجسته می کند." در این استراتژی آمده است: "وزارت دفاع آمریکا از بازدارندگی فعال تجاوز روسیه علیه منافع حیاتی ایالات متحده، از جمله علیه متحدان ما، حمایت خواهد کرد".
نویسندگان این استراتژی افزودند: ما در مواجهه با سایر تهدیدات مداوم، از جمله از سوی کره شمالی، ایران و سازمان‌های افراطی هشیار باقی می‌مانیم. همچنین در برابر چالش‌های بین‌المللی بی‌ثبات‌کننده و فاجعه‌بار بالقوه مانند تغییرات آب‌وهوایی و بیماری‌های همه‌گیر، انعطاف‌پذیری خواهیم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала