اسرائیل سوریه را تهدید به از سرگیری حملات هوایی کرد

© AP Photo / Tsafrir AbayovAn Israeli F-16 takes off during the bi-annual multi-national aerial exercise known as the Blue Flag, at Ovda airbase near Eilat, southern Israel, Sunday, Oct. 24, 2021.
An Israeli F-16 takes off during the bi-annual multi-national aerial exercise known as the Blue Flag, at Ovda airbase near Eilat, southern Israel, Sunday, Oct. 24, 2021.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
عضو شوید
اسرائیل به سوریه هشدار داد که اگر به دریافت و استفاده سلاح‌های ایرانی ادامه دهد، حملات بیشتری از سوی اسرائیل صورت خواهد گرفت
به گزارش اسپوتنیک، العربیه گزارش داده است که اسرائیل روز پنجشنبه سوریه را تهدید کرد که اگر همکاری با ایران در قاچاق اسلحه به "گروه تروریستی لبنانی، حزب‌الله" ادامه یابد، حملات هوایی در این کشور را دوباره آغاز خواهد کرد.
العربیه با استناد به یک منبع آگاه ناشناس گفته است ایران سلاح‌هایی را از طریق هوا، خشکی و دریا به سوریه و لبنان می‌فرستد. شبکه العربیه گزارش داد روز دوشنبه يک حمله هوایی کم‌سابقه و در طول روز به دمشق، پايتخت سوريه و سایت‌های نظامی متعلق به لشکر ویژه چهارم زرهی انجام شده است که فرماندهی آن را ماهر اسد، برادر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر عهده دارد.
در این گزارش آمده است که این یگان نظامی تحت امر ماهر اسد "به تلاش‌های ایران برای انتقال سلاح‌های راهبردی و مواد خطرناک" به سوریه و لبنان کمک می‌کند.
علاوه بر این، این حملات مقر بخش ویژه لبنان در سپاه پاسداران ایران را که در انتقال اسلحه به لبنان دست دارد نیز هدف قرارداد.
این گزارش نمی‌گوید که پیام اسرائیل چگونه یا چه زمانی به سوریه ارائه شده است.
خبرگزاری رسمی سوریه، سانا می‌گوید موشک‌های اسرائيل بامداد پنجشنبه در چارچوب سومين دور از حملات در کمتر از يک هفته اخیر، به اماکنی در نزديکی پايتخت سوريه آسيب رساندند.
ارتش اسرائیل می‌گوید به محموله‌های تسلیحاتی که گمان می‌رود متعلق به حزب‌الله لبنان و بقیه گروه‌های نیابتی ایران است حمله می‌کند. علاوه بر این، حملات هوایی نسبت داده شده به اسرائیل، بارها سامانه‌های دفاع هوایی سوریه را هدف قرار داده است.
حملات اسرائيل در حریم هوایی سوریه که تا حد زیادی تحت کنترل روسیه است، حتی درحالی‌که روابط اورشلیم با مسکو در ماه‌های اخیر پس از حمله روسیه به اوکراین وخیم‌تر شده، ادامه داشته است. اسرائيل در شرایط کنونی در حالی خود را در تضاد با روسيه می‌بیند که به‌طور فزاينده‌ای از اوکراين حمايت کرده است، ولی به‌طور هم‌زمان در پی حفظ آزادی عمل خود در آسمان سوريه بدون مزاحمت روسیه است.
اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، صدها حمله هوایی در خاک این کشور انجام داده و مواضع دولتی و همچنین نیروهای مورد حمایت ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله را هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала