- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شهردار کیف: سیستم های دفاع هوایی جدید دریافت کردیم

© AP Photo / Efrem LukatskyНа месте попадания российской ракеты в Киеве
На месте попадания российской ракеты в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
عضو شوید
شهردار کیف گفت، که کیف سیستم های دفاع هوایی جدید دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی کلیچکو شهردار کیف گفت: "تجهیزات جدید پدافند هوایی در حال حاضر به پایتخت رسیده است. هوا بیشتر محافظت می شود. ما امیدواریم که حملات و تحریکات با هواپیماهای بدون سرنشین کامیکاز دیگر رخ ندهد".
پیش از این، شرکت امریکایی Raytheon Technologies تولید کننده تسلیحات گزارش داده بود، که اوکراین در حال استقرار دو سامانه از سیستم دفاع هوایی NASAMS است و خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده ارسال تنها NASAMS به اوکراین را تایید کرده است، اما نه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، اگرچه مذاکرات در مورد آنها ادامه دارد.
همچنین کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در ماه اکتوبر از انتقال یکی از چهار سامانه موشکی ضدهوایی Iris-T به اوکراین خبر داد. در همان زمان، همانطور که رئیس وزارت دفاع اظهار داشت، سه مورد باقی مانده که به کیف وعده داده شده بودند، تنها در سال آینده ارائه خواهند شد.
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کیف با بکارگیری "بمب کثیف" در تلاش رویارویی مستقیم ناتو با روسیه است
با این حال، اولاف شولز، نخست وزیر آلمان گفت، که سه سیستم باقیمانده Iris-T که پیش از این به کیف وعده داده شده بود "در اسرع وقت" ارائه خواهد شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به تحویل سامانه های دفاعی به کیف گفت: ارسال سامانه‌های دفاع هوایی امریکا به کیف، درگیری را برای طرف اوکراینی طولانی‌تر و دردناک‌تر می‌کند، اما اهداف روسیه را تغییر نمی‌دهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала