هنوز غرب درک نمی کند که در واقع چه اتفاقاتی در اوکراین رخ می دهد

© AFP 2023 / YURIY DYACHYSHYNقوای امریکا و اوکراین
قوای امریکا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
عضو شوید
جاشوا هومینسکی، مدیر مرکز اطلاعات و روابط بین المللی مایک راجرز، در مقاله ای برای مجله هیل نوشت که تصورات غرب درباره اهداف اوکراین، خسارات آن و چگونگی پیشرفت عملیات جنگی در آنجا در سطح ضعیفی قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، هومینسکی ادعا می کند غرب، حداقل به طور علنی و به استثنای خبرهای شبکه های اجتماعی و رسانه ها، تصورات بسیار اندک و ضعیفی از اهداف و مقاصد اوکراین و همچنین خسارات آن و جریان عملیات جنگی در آنجا دارد.
به گفته وی، کی‌یف فضای خبر رسانی را کاملاً با موفقیت کنترل می کند تا احتمالاً تصویری نادرست برای متحدان غربی ایجاد کند.
سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین: این روسیه نه، بلکه غرب بود که اوضاع و اتفاقات کنونی اوکراین را رقم زد
این کارشناس علوم سیاسی معتقد است که غرب عمداً این سوال را نادیده می گیرد که درگیری چگونه باید پایان یابد و از ایجاد اختلافات بین متحدین می ترسد.
در مقاله منتشره گفته می شود: اگر آلمان و فرانسه واقعاً بر سر پایان بحران با استونیا و پولند، و همچنین ایالات متحده و بریتانیا دچار اختلاف نظر شوند، وحدت آنها با خطر انشعاب روبرو می شود که فرصت‌های جدیدی را برای روسیه ایجاد خواهد کرد.
از 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی خاص را برای نازی زدایی و غیر میلیتاریزه کردن اوکراین انجام داده است. رهبر روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند." هدف نیروهای مسلح روسیه آزادسازی دونباس و تضمین امنیت خود روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала