دیدگاه افسر اطلاعاتی امریکا در باره آسیب پذیری ارتش این کشور

© AP Photo / Massoud HossainiМорские пехотинцы США в военном лагере Шораб в провинции Гильменд, Афганистан
Морские пехотинцы США в военном лагере Шораб в провинции Гильменд, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
عضو شوید
یک افسر اطلاعاتی ایالات متحده امریکا گفت، که این کشور توانایی انجام عملیات نظامی تمام عیار را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر بازنشسته اطلاعاتی ایالات متحده در مقاله ای برای گلوبال تایمز می نویسد، که ارتش ایالات متحده به دلیل سازماندهی ضعیف، آموزش و تجهیزات ضعیف، توانایی انجام عملیات رزمی تمام عیار را از دست داده است.
او با اشاره به شاخص قدرت نظامی ایالات متحده در سال 2023 می گوید: "امروز، ارتش ایالات متحده در معرض خطر فزاینده ای قرار دارد، که نمی تواند به خواسته های نگهبانی از منافع ملی حیاتی امریکا پاسخ دهد".
مارک میلی فرمانده ستاد کل ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2022
میلی، شمار ارتش امریکا در کشورهای خارجی را اعلام کرد
ریتر گفت، در طول جنگ سرد، ایالات متحده می‌توانست "دو جنگ و نیم" را در دو درگیری بزرگ منطقه‌ای و در "برگزاری اقدام" در صحنه سوم عملیات انجام دهد. اما پس از آن امکانات آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت.
نویسنده اشاره می کند، که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده تصمیم گرفت پتانسیل نظامی خود را کاهش دهد و سپس بر جنگ جهانی علیه تروریسم تمرکز کرد. به نظر او می توان از تنزل قدرت نظامی امریکا از زمان حمله به عراق در سال 2003 صحبت کرد - سپس تعداد پرسنل نظامی نسبت به سال 1991 سه برابر کاهش یافت.
افزون بر این، نیروهای فعال ارتش ایالات متحده توانایی نبرد با نیروهای مساوی یا تقریبا برابر مانند چین، روسیه، کوریای شمالی و یا حتی ایران را نیز از دست داده اند. ارتش امریکا به دلیل سازماندهی، تجهیزات و آموزش ناکافی است".
او بر این است، که اگرچه ارتش در حال نوسازی است، اما "سریعتر از به روز شدن در حال منسوخ شدن است".
در تأیید، ریتر به گزارشی از بنیاد هریتیج، یک مؤسسه پژوهشی راهبردی استناد می‌کند، که به این نتیجه رسیده است، که حتی یک درگیری بزرگ منطقه‌ای ممکن است به نفع ایالات متحده نباشد.
کارشناسان امریکایی بارها درباره آمادگی رزمی ارتش امریکا ابراز تردید کرده اند. به عنوان نمونه، رابرت اوبراین، مشاور پیشین رئیس جمهور امرکا در امور امنیت ملی این کشور خاطرنشان کرد، که تنها نیروی دریایی و نیروهای هسته ای کارایی بالایی دارند، در حالی که پتانسیل دیگر شاخه های نیروهای مسلح ضعیف و بسیار ضعیف ارزیابی می شود.
مکنزی ایگلن، راهبردیست دفاعی هشدار داد، که کمبود شدید نیروها می تواند منجر به پیامدهای فاجعه باری برای ارتش شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала