هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکایی در نزدیکی کریمه پرواز می کند

© AFP 2023 / Iranian Defence MinistryИранские военные учения с применением беспилотников
Иранские военные учения с применением беспилотников - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عضو شوید
Flightradar24: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکایی چندین ساعت در نزدیکی کریمه پرواز می کند
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های سرویس Flightradar24، پهپاد جاسوسی آمریکایی Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk که از یک پایگاه هوایی در سیسیل به پرواز درآمد، چندین ساعت در ارتفاع 17 کیلومتری بالای آب های خنثی دریای سیاه در نزدیکی کریمه در حال چرخش بوده است.
پیش از این، فرماندار سواستوپل، میخائیل رازوژایف، گفت که کشتی های ناوگان دریای سیاه در حال دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین در آب های خلیج سواستوپل هستند، با اجسام موجود در شهر مورد اصابت قرار نگرفته اند.
به گزارش وب سایت Flightradar24که امکان ردیابی لحظه ای حرکت هواپیماها را فراهم می کند، این پهپاد شناسایی ساعت 05:44 به وقت مسکو از فرودگاه کاتانیا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمد. این پهپاد بیش از 15 کیلومتر ارتفاع گرفت و از حریم هوایی یونان و بلغارستان به سمت دریای سیاه حرکت کرد.
به گفته این سرویس، این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده است و دارای شماره ثبت 11-2046 با علامت Forte-10 است.
به گفته سازنده، هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک برای شناسایی و مراقبت طراحی شده است. این هواپیما قادر است بیش از 30 ساعت در ارتفاعات بالا پرواز کند، برای دریافت تصاویر با وضوح بالا از مناطق وسیعی از زمین تقریباً در زمان واقعی طراحی شده است و قادر است در هر آب و هوا و در هر زمانی از روز عمل کند. علاوه بر این، چنین دستگاه هایی برای پشتیبانی از ارتباطات به عنوان تکرار کننده استفاده می شود.
بر اساس وب سایت سازنده، گلوبال هاوک که از سال 2001 توسط نیروی هوایی ایالات متحده استفاده می شود، "تهدیدهای بالقوه را شناسایی می کند و به فرماندهان اجازه می دهد تا درک بهتری از حوزه مورد علاقه خود داشته باشند."
HEL - Rheinmetall’s high-energy laser effectors on wheels (Rheinmetall)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
آلمان تفنگ لایزری ضد پهپاد را ساخته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала