وزارت خارجه روسیه درباره استراتژی جدید دفاعی آمریکا اظهار نظر کرد

© Sputnik / Evgeny OdinikovBuilding of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عضو شوید
گروشکو: دکترین نظامی روسیه اجازه تفسیرهای دوگانه در مورد موضوع سلاح های هسته ای را نمی دهد
به گزارش اسپوتنیک، روسیه تکامل اسناد دکترین کشورهای غربی، در درجه اول ایالات متحده، را دنبال می کند و نگران مبهم بودنزبان آنها است، و همچنین تعداد فزاینده سناریوهایی که در آنها که اجازه استفاده از سلاح هسته ای را می دهد، در حالی که دکترین نظامی روسیه این کار را انجام می دهد. الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه به ریانووستی گفت: اجازه هیچ گونه تفسیر دوگانه ای در مورد استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای تسلیحات را نمی دهیم.
"می توانم بگویم که ما از نظر نظامی و سیاسی، تحول استراتژی های کلی کشورهای هسته ای غرب را از نزدیک دنبال می کنیم - این هم در مورد بریتانیا و هم فرانسه و بالاتر از همه ایالات متحده صدق می کند. و ما همچنین گروشکو گفت.
به گفته وی، در مسکو بارها در مورد لحظاتی که او را در این موضوع نگران می کند صحبت کرده اند.
گروشکو گفت: "زبان استراتژی های هسته ای نسبتا مبهم است و ما شاهد افزایش تعداد سناریوها، از جمله سناریوهای خارج از چارچوب هسته ای هستیم که امکان استفاده از سلاح های هسته ای را می دهد. به هر حال، این در مورد استراتژی هسته ای فرانسه نیز صدق می کند."
دکترین نظامی ما در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای بسیار دقیق است و اجازه تفسیرهای دوگانه را نمی‌دهد و مستقیماً بیان می‌کند که خارج از یک مناقشه هسته‌ای، سلاح‌های هسته‌ای تنها در صورتی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند که تهدیدی برای موجودیت ما وجود داشته باشد.
وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه استراتژی دفاع ملی خود را منتشر کرد. بر اساس این متن، آمریکا وظیفه خود را در کاهش خطرات جنگ هسته ای می بیند و برای رسیدن به این هدف، به دنبال همکاری با دیگر قدرت های هسته ای خواهد بود. در این سند همچنین آمده است که هدف ایالات متحده در کنار تضمین امنیت خود، تمدید دوره عدم استفاده از سلاح های هسته ای است. این استراتژی روسیه را به عنوان یک "تهدید حاد" توصیف می کند که خطراتی برای منافع و ارزش های واشنگتن ایجاد می کند.
در عین حال، انجمن کنترل تسلیحات آمریکا معتقد است که استراتژی دفاع ملی ایالات متحده که روز پنجشنبه توسط پتاگون منتشر شد، تصویری "آشوب" از نقش سلاح های هسته ای برای دفاع و سیاست خارجی این کشور ارائه می دهد.
سند مبانی سیاست دولتی فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته ای که با فرمان رئیس جمهور فدراسیون روسیه تصویب شده است، شرایط اعمال آن را به وضوح مشخص می کند. بر اساس این سند، روسیه حق استفاده از سلاح های هسته ای را در صورت "دریافت اطلاعات موثق در مورد پرتاب موشک های بالستیک به خاک روسیه یا متحدانش، استفاده از سلاح های هسته ای یا سایر انواع سلاح های کشتار جمعی" برای خود محفوظ می دارد. در خاک روسیه و متحدانش؛ تأثیر دشمن بر تأسیسات مهم دولتی یا نظامی که شکست آن منجر به اختلال در واکنش نیروهای هسته‌ای می‌شود؛ تجاوز به روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف و زمانی که موجودیت دولت در معرض تهدید است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала