دانمارک و کره جنوبی 10 میلیون دلار برای حمایت از آموزش در افغانستان کمک مالی کرده اند

© facebook Ministry of Education is the governmental organization of Islamic Republic of Afghanistan.بسته شدن 40 مکتب به خاطر درگیری ها در هلمند
بسته شدن 40 مکتب به خاطر درگیری ها در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عضو شوید
صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که دانمارک و کره جنوبی بالغ بر 10 میلیون دالر برای آموزش کودکان در افغانستان کمک مالی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یونیسف روز جمعه، 28 اکتوبر، در توییتی نوشت که کمک های مالی جدید به مبلغ 5 میلیون دالر از کره جنوبی و دانمارک برای حمایت از آموزش در افغانستان دریافت شده است.
این اداره تصریح کرده است که با همکاری سایر سازمان های مربوطه، ابتکارات آموزشی را برای پسران و دختران در افغانستان افزایش خواهند داد.
بر اساس توئیتی از یونیسف، "5 میلیون دلار کره جنوبی به یونیسف این امکان را می دهد تا از طریق معلمان آماده و حمایت شده در افغانستان، نتایج یادگیری کودکان را بهبود بخشد."
یونیسف همچنین اعلام کرد که 5 میلیون دلار دانمارک برای ساخت 600 فضای آموزشی مبتنی بر جامعه (CBE) و تقویت 275 فضای موجود در حال حاضر استفاده خواهد شد.
به گفته یونیسف، این بودجه برای حمایت و انکشاف تجارت محلی از طریق یک برنامه آموزشی مبتنی بر جامعه استفاده خواهد شد.
این هفته، یونیسف گفت که تا سپتامبر، از 389000 کودک، که 60 درصد آنها دختر بودند، "از طریق آموزش‌های موجود و جدید مبتنی بر جامعه" حمایت کرده است.
تظاهرات زنان کابل در اعتراض به منع تحصیل دختران صنف شش به بالا
علیرغم ممنوعیت رژیم طالبان برای حضور دختران در مکاتب بالای صنف ششم، افغانستان همچنان از طریق یونیسف برای حمایت از آموزش در کشور حمایت مالی دریافت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала