پیرترین زندانی گوانتانامو به پاکستان بازگشت

© Sputnik / Denis Voroshilov گوانتانامو
گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عضو شوید
سیف الله پاراچا، پیرترین زندانی گوانتانامو به کشورش در پاکستان بازگشت
به گزارش اسپوتنیک، سیف الله پاراچا، 75 ساله از پاکستانی، پیرترین زندانی پایگاه نظامی گوانتانامو، به وطن خود در پاکستان بازگشت.
"سیف الله پاراچا، شهروند پاکستانی که در خلیج گوانتانامو بازداشت شده بود، آزاد شد و روز شنبه 29 اکتبر وارد پاکستان شد. وزارت امور خارجه یک روند گسترده بین سازمانی را برای تسهیل بازگرداندن پاراچا به کشور تکمیل کرده است. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: ما خوشحالیم که شهروند پاکستانی که در خارج از کشور بازداشت شده بود، سرانجام به خانواده خود پیوست.
این مرد 75 ساله، مسن ترین زندانی گوانتانامو بود و به ظن ارتباط با گروه تروریستی بین المللی القاعده بازداشت شد، اما هرگز به جرمی متهم نشد. آزادی او در ماه مه گذشته پس از بیش از 16 سال بازداشت در یک پایگاه آمریکایی در کوبا تایید شد.
ایالات متحده در سال 2003 پاراچا را در تایلند دستگیر کرد و از سپتامبر 2004 او را در گوانتانامو نگه داشت. مقامات ادعا کردند که او یک "واسطه" القاعده بود که به دو نفر از تروریست های 11 سپتامبر در انجام یک معامله مالی کمک کرد. خود پاراچا هر گونه دست داشتن در تروریسم را رد کرد و گفت نمی دانست افرادی که با آنها برخورد کرده اعضای القاعده هستند.
پسر پاراچا، عزیر پاراچا، نیز به اتهام کمک به شبه نظامیان مظنون برای نفوذ به ایالات متحده با اسناد جعلی در ماه های قبل از دستگیری پدرش دستگیر شد. او در سال 2005 توسط دادگاه فدرال نیویورک به 30 سال زندان محکوم شد، اما در مارس 2020، یک قاضی شهادت شاهدان را رد کرد و در سال 2021 پس از اینکه دولت ایالات متحده تصمیم گرفت به دنبال محاکمه جدیدی نباشد، او را به پاکستان برگرداندند.
نوروزی از افراد نزدیک به ملا محمد عمر مجاهد از زندان گوانتانامو آزاد شد. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2022
آزاد شدن آخرین زندانی طالبان از زندان گوانتانامو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала