ترکیه به اتحادیه اروپا در مورد زمستان و وابستگی به گاز روسیه گوشزد کرد

© Sputnik / СтрингерКомплекс подготовки экспортного газа на Украине
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
عضو شوید
نورالدین نباتی وزیر مالیه و اقتصاد ترکیه در رابطه با طرح ایجاد هاب گازی به اتحادیه اروپا درباره زمستان و وابستگی به گاز روسیه یادآوری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه، قبلاً دستور داده بودند که به طور مفصل و سریع موضوع ایجاد یک هاب گاز در ترکیه را بررسی کنند تا از طریق آن، به ویژه فدراسیون روسیه بتواند ترانزیت گاز را از نورد استریم به بحیره سیاه منتقل کند. منطقه و ترکیه اردوغان معتقد است که اروپا می تواند گاز روسیه را از طریق ترکیه دریافت کند.
Газодобывающее предприятие компании Укргаздобыча в Стрыйском районе Львовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
اردوغان پیشنهاد پوتین برای ایجاد "هاب گازی" در ترکیه را پذیرفت
نباتی در مصاحبه با عرب نیوز گفت: "اگر به اروپا نگاه کنیم، به گاز روسیه بستگی دارد و زمستان را در تنش بزرگ سپری خواهد کرد. اکنون باید گام های جدیدی برداشته و به سمت ساختارهای جدید حرکت کرد. به همین دلیل است که رئیس جمهور اردوغان گفت که باید اقداماتی انجام شود اطمینان حاصل شود که ترکیه که به هاب تبدیل خواهد شد، می تواند گاز ایران و روسیه را به اروپا توزیع کند".
به گفته وی، این امر به برقراری صلح در منطقه و ایجاد شرایط امن برای انتقال منابع انرژی کمک می کند.
" روزنامه استار ترکیه به نقل از نباتی نوشته است: "این یک راه حل پیشرو برای مشکل گرانی است که جهان را به سمت رکود سوق داده است. از این نظر همانطور که رئیس جمهور ما گفت، خوب است که ترکیه آماده است تا مسئولیت کامل را بر عهده بگیرد و گامی برای آسودگی تمام جهان بردارد." به خصوص اروپا در این مبارزه گازی." -
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала