نکوهش مسکو به دلیل تعلیق "داد و ستد غذایی" ناعادلانه است

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в Соединённых Штатах Америки Анатолий Антонов
Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в Соединённых Штатах Америки Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در امریکا گفت: نکوهش مسکو به دلیل تعلیق "داد و ستد غذایی" ناعادلانه است.
به گزارش اسپوتنیک، اناتولی انتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده گفت، که نکوهش روسیه به دلیل تعلیق "توافق محصول" ناعادلانه است، این به دلیل اقدامات بی پروا مقامات اوکراینی است.
پیش از این، در بیانیه گسترده انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گزارش شده بود، که ایالات متحده از تصمیم روسیه در مورد "توافق غلات" پشیمان است و از فدراسیون روسیه می خواهد که به مشارکت در آن بازگردد.
در عین حال، بلینکن روسیه را به "استفاده از غذا به عنوان سلاح" متهم کرد.
سفیر روسیه در واکنش به این سخنان وزیر خارجه امریکا گفت: "واکنش واشنگتن به حمله تروریستی به بندر سواستوپل واقعاً ظالمانه است. ما هیچ محکومیتی در مورد اقدامات بی پروا رژیم کیف ندیدیم. باز هم همه چیز به اتهامات واهی کشورمان در تشدید مشکل جهانی غذا خلاصه شد. در مواجهه با حملات و تحریکات علیه ارتش روسیه و تجارت کشتی‌های درگیر در طرح "دریای سیاه"، ما نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل امنیتی به کار خود ادامه دهیم. محکوم کردن روسیه در تعلیق اجرای این توافقنامه غیرمنصفانه است".
انتونوف گفت: این به دلیل اقدامات بی پروا مقامات اوکراینی رخ داد. همانطور که در روز شنبه در وزارت دفاع گزارش شد، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به دلیل حمله تروریستی در آب های سواستوپل به حالت تعلیق درآورد. در اوایل صبح روز 29 اکتوبر، کیف به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، حمله کرد. کشتی ها و زیرساخت های مورد حمله برای راه اندازی یک مسیر بشردوستانه برای صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین مورد استفاده قرار می گرفتند".
برداشت حاصلات گندم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
کشورهای ثروتمند غله کشور های فقیر را غارت کردند
سفیر انتونوف خاطرنشان کرد، که نیمی از کشتی های باری خشک تحت "معامله محصول" به کشورهای توسعه یافته رفتند و نه به کشورهای نیازمند. در مورد کنایه‌های "تحریک" قحطی، ما می‌خواهیم درخواست‌های مکرر خود را برای ارسال محموله‌های مواد غذایی، اول از همه، به کشورهای نیازمند یادآوری کنیم، اما در عوض، نیمی از کشتی‌های باری خشک تحت "طرح غلات" هستند.
وی افزود: در حالی که سومالی، اتیوپی، یمن، سودان و افغانستان تنها حدود 3 درصد از محصولات کشاورزی را دریافت کردند.
یادآوری می کنیم، که در استانبول در 22 جولای، توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی امضا شد. این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در اوایل سپتامبر اشاره کرد، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا. به نظر وی، شایسته است در مورد محدودیت های این مسیر با رئیس جمهور ترکیه گفتگو شود.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واسیلی نبنزیا گزارش داد، که بخشی از قرارداد غذایی مربوط به صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه کارساز نیست. دیمیتری پاتروشف، رئیس وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه روز شنبه گفت: روسیه آماده است تا 500 هزار تن غلات را به فقیرترین کشورها در چهار ماه آینده به صورت رایگان عرضه کند و همچنین غلات اوکراین را به طور کامل جایگزین و عرضه کند. همه کشورهای علاقه مند با قیمت های مقرون به صرفه.
وزیر داخله روسیه یادآور شد: امسال 150 میلیون تن غلات در روسیه برداشت شده است و این وزارتخانه ظرفیت صادرات را برای فصل جاری بیش از 50 میلیون تن برآورد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала