ترکیه در حال گفت و گوی تیلیفونی بر سر داد و ستد غلات

© Sputnik / Maxim Durnev /  مراجعه به بانک تصاویر Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
عضو شوید
ترکیه اکنون در حال انجام "دیپلماسی تیلیفونی" در همه سطوح در پیوند با وضعیت "داد و ستد غلات" و‌ آشفتگی اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه در این باره گفت: پس از بیرون شدن روسیه از توافق غلات، در حال حاضر هیچ چیز درباره سرنوشت "معامله غلات" وجود ندارد، اما امیدها برای اتفاق نظر باقی است.
همانطور که در روز شنبه در وزارت دفاع روسیه گزارش داد، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به دلیل حمله تروریستی در آب های سواستوپل به حالت تعلیق درآورد.
در آغاز صبح روز 29 اکتوبر، کیف به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، حمله کرد. کشتی ها و زیرساخت های مورد حمله برای راه اندازی یک مسیر بشردوستانه برای صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، آماده سازی حمله تروریستی و آموزش پرسنل نظامی 73 مرکز ویژه عملیات دریایی اوکراین با هدایت کارشناسان انگلیسی انجام شد.
گفتگوی آژانس در پاسخ به این پرسش که آیا انقره در حال انجام گفت و گوی تیلیفونی با مسکو در مورد وضعیت توافق غلات است یا خیر، گفت: در همه سطوح.
این منبع در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیاتی از "دیپلماسی تیلیفونی" انقره علنی خواهد شد، خاطرنشان کرد، که "وضعیت پیچیده است".
Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в Соединённых Штатах Америки Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
نکوهش مسکو به دلیل تعلیق "داد و ستد غذایی" ناعادلانه است
گفتگوی آژانس با امتناع از پاسخ به این سوال که موضع رسمی ترکیه در مورد این وضعیت چه زمانی علنی خواهد شد، افزود: "در چنین لحظات سختی، جزئیات نباید فاش شود. این روند در حال انجام است".
در استانبول در 22 جولای، توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی امضا شد. این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در اوایل سپتامبر اشاره کرد، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا.
به نظر وی، شایسته است در مورد محدودیت های این مسیر با رئیس جمهور ترکیه گفتگو شود.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واسیلی نبنزیا گزارش داد، که بخشی از قرارداد غذایی مربوط به صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه کارساز نیست.
دیمیتری پاتروشف، رئیس وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه روز شنبه گفت: روسیه آماده است تا 500 هزار تن غلات را به فقیرترین کشورها در چهار ماه آینده به صورت رایگان عرضه کند و همچنین غلات اوکراین را به طور کامل جایگزین و عرضه کند. همه کشورهای علاقه مند با قیمت های مقرون به صرفه. و
زیر داخله روسیه یادآور شد: امسال 150 میلیون تن غلات در روسیه برداشت شده است و این وزارتخانه ظرفیت صادرات را برای فصل جاری بیش از 50 میلیون تن برآورد می کند. کنستانتین کوساچف معاون رئیس شورای فدراسیون بعداً گفت: روسیه با در نظر گرفتن برداشت عظیم در این کشور آماده است تا به طور کامل غلات اوکراین را در بازار جهانی جایگزین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала