تروریزم موضوع جدید مجادلات روسیه و آمریکا

CC0 / Balkan Photos / Флаги США и России
Флаги США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
روسیه و امریکا همزمان نگرانی خود را از تهدیدات تروریستسی در افغانستان ابراز کردند
به گزارش اسپوتنیک، یحیی چاوش کارشناس سیاسی گفت که اینکه آمریکا و روسیه همزمان نگرانی خود را نشان می دهند یک بازی بین المللی است که به مسائل بین المللی مربوط می شود.
طالبان گفتند که هیچ گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد و آنها اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده شود.
آمریکا 20 سال با در افغانستان جنگید، اما با آنهم، افغانستان به صلح و ثبات نرسید. روسیه که اکنون در سطح بین المللی با آمریکا درگیر است، تنها وضعیت را رصد کرده و به ثبات منطقه و افغانستان کمکی نکرده است، اما همواره نسبت به مواد مخدر و نیروهای مسلح خارجی ابراز نگرانی کرده است.
حکیم روآن، مفسر سیاسی اظهار داشت: مسئله اصلی این است که ایالات متحده برای منافع خود در جهان و کشورها جنگ می کند و همچنین صلح و امنیت را به ارمغان می آورد. روس‌ها در افغانستان نگران هستند زیرا طالبان راه را برای مهدی ارسلان که خود را رهبر طالبان تاجیک می‌خواند در بدخشان هموار کرده‌اند و چندین ولسوالی را به او داده‌اند تا تبلیغات مرتبط با طالبان و بی‌دینی را انجام دهد.
افغانستان که از نظر استراتژیک و جغرافیایی حائز اهمیت است، همواره توجه ابرقدرت هایی مانند آمریکا و روسیه را به خود جلب کرده است. آنها در جنگ نیابتی دو دهه اخیر در اینجا دخالت کرده اند و از افغان ها قربانی گرفته اند.
به گفته تحلیلگران، این یک بازی بین المللی است که در آن روسیه و آمریکا مسائل را دو قطبی کرده اند.
اختر محمد راسخ، تحلیلگر سیاسی معتقد است: "این بهانه ای است که کشورهای ابرقدرت بیایند و مستقیم دخالت کنند. دنیا به مسائل بسیار بالایی فکر می کند. غرب می خواهد از ورود چین و روسیه به افغانستان جلوگیری کند، اما این بستگی به طالبان دارد که چگونه می توانند افغانستان را در برابر بازی های بین المللی محافظت کنند.
هنگامی که ایالات متحده ادعا کرد ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده را در کابل کشته است، ترس از تهدید تروریسم در افغانستان افزایش یافت.
مسکو اخیرا نسبت به القاعده و داعش در مرزهای آسیای میانه در شمال ابراز نگرانی کرده و در کشور همسایه تاجیکستان نیز تمرینات نظامی انجام داده است.
Заместитель министра иностранных дел РФ Олег Сыромолотов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
تقریباً 10 هزار تروریست در افغانستان فعالیت دارند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала