دانشمندان روسی عوامل مهم مرگ بعد از کووید-19 را کشف نمودند

© @twitter.com صورت حساب1.1 میلیون دالری برای پیرمرد بهبود یافته از کرونا
  صورت حساب1.1 میلیون دالری برای پیرمرد بهبود یافته از کرونا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
دانشمندان روسیه شیوه جدید مبارزه با عوامل اساسی مرگ بعد از ویروس کرونا را کشف کردند که به بافت شش آسیب میرساند.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از نیم مریضان مبتلا به سندرم پس از کووید، ضایعات بافت شش، به ویژه توسعه فیبروز را تجربه می کنند. بر اساس آمار، به طور مثال، در سال 2021 در ایالات متحده، 27 فیصد مریضان مسن که به کروناویروس آلوده شده بودند، مجدداً داخل بستر شدند و یا در ظرف 60 روز پس از ترخیص جان خود را از دست داده اند. علت مرگ در بیشتر موارد فیبروز ریوی و عوارض ترومبوآمبولی بود.
مطالعه DISSOLVE در 13 مرکز طبی در 9 شهر روسیه در سال‌های 2020-2021 انجام شد. این شامل 160 مریض بالای 18 سال با تغییرات ریوی بود که بیش از 2 ماه پس از مرخص شدن از شفاخانه تشخیص نشد. دکتران پارامترهای فیزیکی، ظرفیت شش، پالس اکسیمتری مریضان و آزمایشاتی را در مقیاس تنگی نفس انجام دادند.
افزایش بیماران ویروس کرونا در کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
کلوپ ویدیو
افزایش بیماران ویروس کرونا در کندهار+ ویدیو
همانطور که یکی از نویسندگان این مطالعه، پروفسور، آکادمیک آکادمی علوم روسیه، الکساندر چوچالین، به اسپوتنیک گفت، یک نشانگر مهم آسیب حاد شش و سندرم دیسترس تنفسی، وجود اسید هیالورونیک اضافی در فضای آلوئولی و بینابینی است. با چنین تصویری، پدیده شیشه زمین مشاهده می شود، یعنی فشردگی بافت ریه، که ممکن است با ادم و تجمع عناصر سلولی و مواد بیولوژیکی همراه باشد.
گالینا ایگناتوا، متخصص شش گفت: با افزایش میزان اسید هیالورونیک در بافت شش و همچنین با ایجاد فیبروز، مریضان دچار اختلالات تبادل گاز در شش ها می شوند که منجر به نفس تنگی می شود.
گزارشات مطالعه DISSOLVE تأیید کرد که ترکیب آزوکسیمر بوهیالورونیداز قادر به کاهش اسید هیالورونیک اضافی، بهبود عملکرد ریه و جلوگیری از ایجاد فیبروز ریوی است. گروهی از مریضانی که تحت کووید-19 شدید قرار گرفتند، نتایج بسیار چشمگیری نشان داد. شاخص ظرفیت حیاتی اجباری شش ها در طول مطالعه و پس از اتمام آن به طور قابل توجهی افزایش یافت. شدت تنگی نفس کاهش یافت، تحمل ورزش و سطح اکسیژن خون در حالت استراحت افزایش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала