محدودیت های طالبان در مورد کشت کوکنار نتایج برعکس دارد، کشاورزان کشت را افزایش خواهند داد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه
تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
پس از ممنوعیت خرید و فروش مواد مخدر در افغانستان توسط طالبان، قیمت تریاک 50 درصد افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز روز دوشنبه 31 اکتبر با استناد به اطلاعات جمع آوری شده توسط Alsys که تحقیقات تصاویر ماهواره ای را در اختیار دولت ها و سازمان های غیردولتی قرار می دهد، گفت که افزایش قیمت مواد مخدر کشاورزان را برای کشت و سرمایه گذاری منابع برای تولید خشخاش ترغیب کرده است. .
آلسیس می گوید که به نظر می رسد مقامات طالبان تجارت گسترده هروئین را بدون مانع رها کرده اند و مزارع وسیع خشخاش هنوز در حال کشت هستند.
تصاویر ماهواره ای السیس نشان می دهد که مقامات طالبان با تعطیلی تعدادی از کارخانه ها و بازارهای مواد مخدر در اقدامی نمادین تر، به افزایش قیمت ها دامن زده اند.
بر اساس داده های ماهواره ای منتشر شده، تولید کریستال نیز در سال های اخیر در افغانستان افزایش یافته است.
تحلیلگران می گویند که اگرچه ظاهراً این ممنوعیت هنوز به طور گسترده اجرا نشده است، قیمت ها به دلیل تهدید سرکوب آتی و کمبودهای بعدی در حال افزایش است.
رومن مالجاک، استاد دانشگاه رادبود در هند، گفت که قیمت های بالاتر انگیزه کشاورزان را برای ادامه کاشت خشخاش افزایش داده است.
مالجک گفت: اعمال محدودیت ها در واقع برای طالبان خطرناک است. این به معنای درآمد کمتر و محبوبیت کمتر است که ممکن است برای بقای رژیم آنها حیاتی تر از خشنود کردن جامعه بین المللی باشد."
طالبان در مورد این گزارش آلسیس اظهار نظری نکرده است.
در ماه آوریل سال جاری، طالبان کشت خشخاش را که یکی از مهم ترین منابع درآمد آنهاست، ممنوع اعلام کرد که باعث افزایش قیمت تریاک و انگیزه کشاورزان برای کاشت خشخاش بیشتر شده است.
پاکسازی 200 جریب زمین از وجود کشت کوکنار در دو ولایت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
آیا در هلمند دیگر کوکنار کشت نخواهد شد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала