- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پناه بردن کارمندان سفارت آمریکا در کی‌یف به پناهگاه

CC0 / Kholodovsky / Здание посольства США в Киеве
Здание посольства США в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
پس از اعلام هشدار هوایی، کارکنان سفارت آمریکا در کی‌یف به پناهگاه پناه بردند.
به گزارش اسپوتنیک، بریجت برینک سفیر ایالات متحده در اوکراین، صبح امروز دوشنبه ( 31 اکتبر)، گفت که کارمندان سفارت آمریکا در کی‌یف به یک پناهگاه پناه بردند. هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین اعلام شد.
بریجت برینک سفیر ایالات متحده در اوکراین در صفحه توئیتر خود نوشت: "تیم سفارت ما در کی‌یف بار دیگر پناه گرفته است".
پیش از این حملات به زیرساخت های اوکراینی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند، آغاز شد.
این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکف و کی‌یف تا لووف و ایوانو-فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. ولودیمیر زلنسکی در 18 اکتبر گفت 30 درصد از نیروگاه‌های اوکراین تخریب شده و منجر به قطعی گسترده برق شده است.
گفتنی است، از 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی در اوکراین انجام داده می شود. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" خواند. به کفته وی وظیفه نیروهای مسلح آزادسازی دونباس و تضمین امنیت روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала