- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
رسانه ها از انفجارهایی در کی‌یف و سایر مناطق اوکراین خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به اشاره به رسانه های محلی، صدای انفجار در کی‌یف، خارکف و دیگر شهرهای اوکراین شنیده می شود.
کانال تلگرام TSN می گوید: "انفجار در کیف شنیده می شود. برق و آب در نقاط مختلف شهر قطع شده است است. حداقل پنج انفجار در منطقه ویشگورودسکی شنیده شد."
همانطور که نسخه تصریح کرد، حدود ده انفجار در کی‌یف و منطقه به وقوع پیوست، برق و آب در حومه پایتخت اوکراین قطع شده است.
از 10 اکتبر، نیروهای مسلح روسیه حملاتی را با سلاح های دوربرد با دقت بالا به اهداف فرماندهی نظامی، ارتباطات و سیستم های انرژی اوکراین انجام داده اند.
به گفته ولادیمیر پوتین، این پاسخی است به حمله تروریستی به پل کریمه که توسط کیف سازماندهی شده بود و سایر حملات به اشیاء غیرنظامی در روسیه.
به گفته هرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، تنها در نتیجه حملات راکتی در روزهای 10 و 11 اکتبر، حدود 30 درصد زیرساخت های انرژی این کشور مورد اصابت قرار گرفت.
گفتنی است، از 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی در اوکراین انجام داده می شود. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" خواند. به کفته وی وظیفه نیروهای مسلح آزادسازی دونباس و تضمین امنیت روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала