رد ثبت‌نام نیروهای افغانستانی در ایران برای حضور در جنگ اوکراین از سوی امنیت ملی این کشور

© وزارت دفاع بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری
بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2022
عضو شوید
شورای امنیت ملی ایران ثبت نام نظامیان پیشین افغانستان برای درگیری اوکراین را رد و برخی رسانه ها را به انتشار اخبار جهت دار متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شورای عالی امنیت ملی نوشته است، که برخی رسانه‌هایی که به انتشار اخبار جهت‌دار و بدون پشتوانه برای ایجاد جریان‌های خبری جعلی شهرت دارند امروز به نقل از منابع ناشناس مدعی شدند که برخی از نیروهای امنیتی پیشین افغانستان برای شرکت در جنگ اوکراین در ایران ثبت‌نام می‌کنند!
شورای عالی امنیت ملی ایران افزوده است، که در این جریان‌سازی رسانه‌ای به خبر آسوشیتدپرس استناد شده که به نقل از جنرال‌های پیشین ارتش افغانستان نوشته است؛ روسیه برای هر نظامی پیشین افغانستان برای جنگ اوکراین ماهانه ۱۵۰۰ دالر می‌پردازد.
اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در دیدار با نظامیان در ولایت قندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2022
روسیه خبر به خدمت گرفتن نیروهای ویژه سابق افغانستان را تکذیب کرد
در ادامه این خبرنامه آمده است، که ایران چنانچه پیش از این به صورت رسمی اعلام کرده، در جریان جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی مثبت اتخاذ نموده و بدون سوگیری طرف یا در برابر هر یک از طرفین جنگ، تمام تلاش خود را برای پایان این بحران از مسیرهای دیپلماتیک به کار بسته است.
این شورا همچنین نوشته است، که در جریان هفته‌های گذشته نیز رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان همسو با مقامات غربی تلاش گسترده‌ای برای ایراد اتهام به ایران مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی به روسیه با هدف استفاده در جنگ اوکراین داشته‌اند که با وجود درخواست تهران مبنی بر ارائه مستندات، تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.
پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه هم گزارش‌های رسانه‌های غربی مبنی بر تلاش روسیه برای به خدمت گرفتن نیروهای ویژه پیشین افغانستان برای شرکت در درگیری ها در اوکراین را دروغ خواند.
ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم وزارت خارجه روسیه به گفت:"من درباره اخبار فیک و جعلی اظهار نظر نمی کنم".
یادآوری می کنیم، که پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود، که گویا روسیه در تلاش است تا نیروهای ویژه پیشین افغانستان را که پیش از این با ایالات متحده همکاری می کردند، را برای درگیری های اوکراین به کار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала