متقی: کسانی که در خارج تنظیم و ائتلاف سیاسی می‌سازند، "طوق غلامی" به‌ گردن می‌آویزند

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان ، مولوی امیر خان متقی می‌گوید کسانی که در خارج زندگی‌ میکنند و‌تنظیم های سیاسی قرار است که بسازند بخاطر پول و غلامی دیگران است.
به گزارش اسپوتنیک ، مولوی امیر خان متقی می‌گوید کسانی که در خارج زندگی‌ میکنند و‌تنظیم های سیاسی قرار است که بسازند بخاطر پول و غلامی دیگران است این اظهارات در مراسم رونمایی از یونیفورم جدید نیروهای استخبارات طالبان در کابل بیان کرده است. متقی می‌گوید که نیروهای طالبان در مدت بسیار کم توانستن به نیروهای منظم استخباراتی و امنیتی کشور تبدیل شوند. وزیر خارجه‌ طالبان در بخشی از سخنانی خود گفته است که راه نجات افغانستان حمایت از حکومت جدید میباشد.
او در واکنش به ایجاد جریان‌های سیاسی و احزاب توسط چهره‌های سیاسی در خارج از کشور گفت: "کسانی که در خارج، گروه، تنظیم و ائتلاف جور می‌کنند، برای گرفتن پنج روپیه پول، طوق غلامی به [گردن‌شان] می‌آوزند".
مولوی متقی خطاب به این سیاسیون گفت که به کشور خودشان برگردند و با "عزت" و با "شرف" زندگی کنند.
به‌ تازگی حزبی تحت عنوانی "عدالت و آزادی افغانستان" به رهبری سرور دانش، معاون پیشین ریاست‌جمهوری اعلام موجودیت کرده است. این حزب نظام فدرالی را به‌عنوان یک راه حل اساسی برای عبور کشور از بحران کنونی مطرح کرده و بر آن تأکید دارد.
پیشتر هم جریان سیاسی "حرکت ملی صلح و عدالت" به ریاست حنیف اتمر، وزیر خارجه‌ی دولت پیشین ایجاد شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала