تیرباران و در چاه انداختن ۱۲ نیروی جبهه مقاومت در بدخشان از سوی جنگجویان گروه طالبان

© @https://twitter.comغرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»
غرق شدن هشت نفر در بدخشان در پی واژگون شدن یک موتر در «دریای پنج»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان پس از کشتن نیروهای "جبهه مقاومت"، جسدهای آنان را در یک چاه معدن طلای متروک که پر از آب و گِل بوده، انداخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع محلی در بدخشان می‌گویند، که طالبان در ولسوالی راغستان این ولایت ۱۲ عضو "جبهه مقاومت" را پس از بازداشت، تیرباران کرده‌اند. طبق ادعای منابع، در میان این افراد یک کودک ۱۴ ساله نیز شامل است.
به‌گفته‌ی منابع، این ۱۲ نفر پنج‌شنبه‌ی هفته‌ گذشته (۵ عقرب) تیرباران شده‌اند.
یک منبع دیگر تصریح کرد، که یک گروه ۱۷ نفری از اعضای "جبهه مقاومت" در ساحه "چُسنکیل" ولسوالی خواهان پس از کشته‌شدن دو فرمانده‌شان به‌نام‌های جلال‌الدین خراسانی و عبدالبصیر، اسیر و به ولسوالی راغستان انتقال داده شده بودند.
بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
کشته شدن 9 طالب و دو نیروهای جبهه مقاومت در درگیری های بدخشان
این منبع مدعی شد که طالبان در راغستان اعضای "جبهه مقاومت" را به دو دسته تقسیم کرده‌اند که ۱۲ نفر آنان را تیرباران و مثله کرده‌، اما پنج نفر دیگر را زنده به فیض‌آباد انتقال داده‌اند.
یک منبع دیگر گفت، که طالبان پس از کشتن نیروهای "جبهه مقاومت"، اجساد آنان را در یک چاه معدن طلای متروک که پر از آب و گِل بوده، انداخته‌اند.
به‌گفته‌ی منابع، با آن‌که یک‌هفته از تیرباران اعضای "جبهه مقاومت" می‌گذرد، طالبان به بستگان آنان اجازه نداده‌اند تا اجساد را از چاه‌ بیرون و دفن کنند.
منبع دیگر می‌گوید، که در میان افراد کشته‌شده، یک کودک ۱۴ ساله به‌نام هلال‌الدین فرزند جلال‌الدین خراسانی نیز دست‌گیر و پس از بازجویی به‌ قتل رسیده ‌است.
مولوی ضیاءالدین، ولسوال طالبان برای ولسوالی خواهان کشته‌شدن ۱۰ نفر از اعضای "جبهه مقاومت" را تأیید می‌کند. به‌گفته‌ی او، چگونگی کشته‌شدن این افراد روشن نیست.
او هم می‌پذیرد که اعضای طالبان اجساد کشته‌شده‌ها را به چاه انداخته‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از امضای پیمان نامه با امریکا در یک معامله پنهانی و پیچیده در 15 اگوست پس از گریز اشرف غنی بر افغانستان چیره شدند و از آن زمان تاکنون به سرکوب مخالفانش به شدت ادامه داده است. جنگجویان این گروه در ولایت های پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، بامیان و ولسوالی بلخاب سرپل پس از دستگیری مخالفانش آنان را تیرباران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала