روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده است

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан
Нефтяные станки-качалки в Альметьевском районе Республики Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
ورتکسا: روسیه با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به اشاره به تحلیلگران شرکت تحلیلی صنعتی ورتکسا، روسیه در ماه اکتبر به بزرگترین تامین کننده نفت هند تبدیل شد و از پیشتازان سنتی در این شاخص یعنی عربستان سعودی و عراق پیشی گرفت.
به گفته تحلیلگران، حجم کل واردات نفت خام هند در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر 5 درصد و واردات از روسیه 8 درصد افزایش یافته است.
در عین حال، اگرچه چین با واردات بیش از یک میلیون بشکه در روز، بزرگترین خریدار نفت روسیه است که از طریق دریا تحویل داده می شود، هند برای اولین بار از طریق دریا نفت بیشتری از اتحادیه اروپا از روسیه وارد کرد - حجم آن 34 درصد بیشتر از آن بود. در اتحادیه اروپا، این نشریه گزارش می دهد.
با این حال، تحلیلگران این شرکت به احتمال کاهش واردات نفت از روسیه به هند در ماه دسامبر به دلیل محدودیت های تحویل که ممکن است در ارتباط با سقف قیمت پیشنهادی غرب برای مواد خام روسیه ایجاد شود، اذعان دارند.
Нефтяная качалка около Ямашинского сельского поселения в Республике Татарстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
هشدار به غرب: تعیین سقف قیمت نفت درآمد روسیه را افزایش می‌دهد
سرنا هوانگ، تحلیلگر Vortexa می گوید که ابهامات زیادی در مورد حفظ عرضه نفت روسیه در این سطح پس از ممنوعیت اتحادیه اروپا در 5 دسامبر وجود دارد، زیرا در دسترس بودن تانکرهای کلاس یخی برای حمل نفت از بنادر بالتیک روسیه یکی از بزرگترین محدودیت ها است.
پیش از این در اوایل اکتبر، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی را علیه روسیه معرفی کرد که شامل مبنای قانونی برای تعیین سقف قیمت برای محموله های دریایی نفت روسیه به کشورهای ثالث است.
قرار است محدودیت قیمت برای نفت از 5 دسامبر 2022 و برای فرآورده های نفتی از 5 فبروری 2023 تعیین شود.
بحث تعیین سقف قیمت گاز همچنان ادامه دارد و هنوز توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.
گفتنی است که ایده سقف قیمت نفت در غرب در تابستان به ابتکار ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت. وزارت خزانه داری ایالات متحده پیشنهاد داد که قیمت را به 40 تا 60 دالر در هر بشکه محدود کند.
اکنون به نقل از بلومبرگ به نقل از منابع، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بازنگری در شرایط در راستای افزایش سقف است.
این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا احتمالاً سقف‌های آزادانه‌تری را با قیمت سقفی بالاتر از حد پیش‌بینی اعمال خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала