- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

زلنسکی: نباید از احتمال جنگ هسته ای ترسید

© AFP 2023 / Ludovic MarinПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: از احتمال جنگ هسته‌ای نباید ترسید
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با تلویزیون چک گفت که نباید از احتمال جنگ هسته ای ترسید.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جنگ هسته‌ای وجود دارد یا خیر، گفت: "مطمئن نیستم، نمی‌خواهم ارزیابی کنم... فکر می‌کنم ترس ندارد، نباید روسیه ترسید. "

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد که مسکو هرگز در مورد استفاده از تسلیحات هسته‌ای چیزی نگفته است. به گفته رئیس دولت، تحمیل امکان استفاده از چنین سلاح هایی توسط روسیه برای تأثیر منفی بر کشورهای دوست مسکو استفاده می شود.
همزمان، در 24 اکتبر، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای روسیه برای حفاظت از تشعشع، کیمیاوی و بیولوژیکی، گفت که مسکو اطلاعاتی در مورد برنامه های کیف برای استفاده از "بمب کثیف" دریافت کرده است. به گفته وزارت دفاع، اوکراین قرار است روسیه را در این امر مقصر بداند. این بخش یادآور شد که رژیم کیف دارای قابلیت های علمی و تولیدی برای ایجاد چنین اتهامی است.
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: کی یف تضمین کتبی داده است که از کریدور غذایی استفاده نظامی نخواهد کرد
بر اساس محاسبات، هنگامی که اوکراین یک "بمب کثیف" را منفجر می کند، ایزوتوپ های رادیواکتیو تا فاصله یک و نیم هزار کیلومتری در جو پخش می شوند و می توانند لهستان را در بر بگیرد.
همزمان جیمز کلورلی و کاترین کولونا وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه و همچنین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته اند که کشورهایشان ادعاهای روسیه را رد می کنند.
"بمب کثیف" ظرفی با ایزوتوپ های رادیواکتیو و بار انفجاری است. هنگامی که منفجر می شود، ماده رادیواکتیو توسط یک موج ضربه ای پاشیده می شود و باعث ایجاد آلودگی در منطقه با وسعت زیاد می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала