سئول محل فرود موشک کوریای شمالی را فاش کرد

© Fotolia / LeungchopanВид на город Сеул в Южной Корее
Вид на город Сеул в Южной Корее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
در سئول گفتند که موشک شلیک شده تقریباً در آب های سرزمینی کوریای جنوبی سقوط کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس ستاد مشترک کوریای جنوبی گفت: برای اولین بار از زمان تقسیم کره، یک موشک بالستیک کوریای شمالی تا این حد نزدیک به آب های سرزمینی کوریای جنوبی فرود آمده است، این یک موقعیت استثنایی و اقدامی غیرقابل توجیه از سوی کوریای شمالی است.
پیش از این گزارش شده بود که یکی از حداقل سه موشک پرتاب شده توسط کوریای شمالی در آب های بین المللی در 26 کیلومتری جنوب خط مرزی شمالی(NLL) با کوریای شمالی در دریای جاپان سقوط کرد.
این موشک به سمت جزیره اولئونگدو در جنوب کوریای جنوبی پرواز کرد و در 167 کیلومتری شمال غربی این جزیره و 57 کیلومتری شرق شهر سوکچو کوریای جنوبی واقع در ساحل شرقی کوریای جنوبی سقوط کرد.
Вид на пустые улицы Пхеньяна в КНДР  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
رسانه ها: کوریای شمالی بر کوریای جنوبی از راکت‌انداز چندگانه تیراندازی کرد
مرز دریایی طبق قوانین مستلزم مسافت 12 مایل (حدود 22 کیلومتر) است، بنابراین در واقع موشک بسیار نزدیک به خاک کره جنوبی سقوط کرده است.
کوریای شمالی خط NLL را به رسمیت نمی شناسد و بیان می کند که این خط به طور یکجانبه توسط سئول و فرماندهی سازمان ملل پس از پایان جنگ کوریا (1950-1953) ایجاد شده است.
گفتنی است که کوریای شمالی این بار برای اولین بار موشک های بالستیک را به سمت سرزمین های کره جنوبی از جمله جزیره اولونگدو پرتاب کرد.
این بیست و ششمین آزمایش موشک‌های بالستیک کوریای شمالی در سال جاری است و سه موشک کروز پرتاب شد که در مجموع 29 آزمایش موشکی انجام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала