فایق: گروه طالبان افغانستان را به بدترین مکان در جهان برای زنان تبدیل کرده‌اند

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل، می گوید که طالبان با اعمال تجرید جنسیتی سیستماتیک علیه زنان و محروم ساختن آن‌ها از حقوق بشر، افغانستان را به بدترین مکان در جهان برای زنان تبدیل کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، نصیر احمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل، روز چهارشنبه، ۱۱ عقرب، متن سخنرانی‌اش در شورای حقوق بشر سازمان ملل را در صفحه توییترش نشر کرده و گفته است: "وضعیت حقوق بشری در افغانستان نهایت نگران‌کننده است."
سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است که وضعیت بد حقوق بشری شامل اعدام‌های صحرایی، بازداشت‌های خودسرانه، کوچ‌های اجباری، مجازات جمعی، خشونت در برابر اعتراضات صلح‌آمیز، خشونت در برابر خبرنگاران، خشونت در برابر نیروهای امنیتی پیشین، انتقام‌ها، تهاجم بر دفاتر مؤسسات غیردولتی و بدرفتاری در برابر زنان، کودکان و اقلیت‌های قومی است.
در متن سخنرانی فایق آمده است که برای جلوگیری از نقض شدید حقوق بشر در افغانستان، میکانیسم‌‌های نظارتی و گزارش‌دهی از طریق یوناما و گزارشگر ویژه حقوق بشر برای افغانستان باید تقویت شود.
فایق افزوده است که افغانستان تنها از طریق یک دولت فراگیر و پاسخ‌گو که مبتنی بر حاکمیت قانون، عدالت و اراده مردم باشد می‌تواند به عدالت، صلح و امنیت دست‌ یابد.
پیش از این نصیر احمد فایق در ماه میزان سال جاری نیز در یکی از سخنرانی‌هایش در سازمان ملل وضعیت حقوق بشری در افغانستان را "بی‌نهایت نگران‌کننده" توصیف کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала