وزیر خارجه آلمان: گروه طالبان آزادی مردم افغانستان را ربوده‌اند

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок
Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای ازبیکستانی اش به شدت از گروه طالبان انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، انالنا بربوک و ولادیمیر نوروف، وزیران خارجه آلمان و ازبیکستان در تاشکند دیدار و درباره افغانستان گفت و گو کردند.
انالنا بربوک در یک نشست خبری مشترک با همتای ازبیکستانی اش گفت، که آلمان با اقدامات گروه طالبان مخالف است، ما معتقدیم که این گروه آزادی مردم افغانستان را ربوده‌اند.
وزارت خارجه ازبیکستان در بیانیه‌ای گفته است، که آنالنا بربوک و ولادیمیر نوروف در گفتگوهای‌ خود درباره وضعیت کنونی افغانستان تبادل نظر کردند.
Встреча глав МИД РФ и ФРГ С. Лаврова и А. Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
وزیر خارجه آلمان: طالبان حقوق افغانستانی ها به‌ویژه زنان و دختران را ربوده‌اند
به گزارش رسانه‌های ازبیکستانی، آنالنا بربوک در نشست خبری با ولادیمیر نوروف به شدت از طالبان انتقاد کرد.
در این نشست وزیر خارجه ازبیکستان گفته است، که تاشکند می‌خواهد به منظور جلوگیری از بحران انسانی به افغانستان کمک کند و لازم است در این راستا جامعه جهانی هم اقدام کند تا دارایی‌های بسته شده افغانستان آزاد شود.
پس از این اظهارات ولادیمیر نوروف، وزیر خارجه آلمان گفته است، که در این مورد با ازبیکستان موافق نیست.
آنالنا بربوک افزود: "متوجه شدم که ما و ازبیکستان دیدگاه‌های متفاوتی داریم. زیرا ما معتقدیم که طالبان آزادی مردم افغانستان را ربوده‌اند. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و بگویم که ما با اقداماتی که طالبان انجام می‌دهد مخالفیم".
او در عین حال گفته است، که آلمان همچنان به مردم افغانستان کمک می‌کند.
آنالنا بربوک گفت: "آلمان تصمیم گرفته هر ماه هزاران نفر را از طریق ازبیکستان به آلمان منتقل کند. اول از همه، این شهروندان افغانستان خواهد بود که تحت بیشترین فشار قرار دارند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از آن که در یک معامله پنهانی و پیچیده برای بار دوم در تاریخ 15 اگوست سال گذشته میلادی پس از گریز رئیس جمهور پیشین این کشور بر این کشور چیره شد و پس از آن رهبر این گروه دستورهای سختگیرانه ای در برابر مردم افغانستان به ویژه بانوان به اجرا گذاشت. جنگجویان این گروه همچنان دست به کشتار، شکنجه و دستگیری مخالفانش زد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала