کارشکنی دولت بایدن در تحقیقات برای انتقال پول به افغانستان

© Photo / SIGARJohn F. Sopko
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
سیگار می‌گوید که دولت امریکا در تحقیقات این نهاد درباره ۱.۱ میلیارد دالر کمک‌های نقدی که پس از تسلط طالبان به افغانستان ارسال شده است، سنگ‌اندازی می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ روز چهارشنبه، ۱۱ عقرب، گزارش داده است که تحقیقات اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، در مورد پول‌های نقدی که پس از تسلط طالبان به افغانستان ارسال شده، با کارشکنی برخی از نهادهای دولتی امریکا روبه‌رو شده است.
جان ساپکو، بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان، گفته است که دفتر او برای اولین بار در تاریخ خود قادر نیست به دلیل عدم همکاری چندین نهاد دولتی گزارشی از هزینه‌های دولت امریکا در افغانستان ارایه کند.
ساپکو افزوده است که آژانس توسعه بین‌الملل امریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور از ارایه اطلاعات در مورد ۱.۱ میلیارد دالر پول‌های نقدی که به افغانستان زیر کنترل طالبان فرستاده شده، خودداری کرده و وزارت خارجه امریکا نیز اطلاعات مورد نظر را به آنان نداده است.
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
سیگار: موافقت‌نامه تجاری میان طالبان و پاکستان اجازه ورود به کالاها هند نمی‌دهد
بربنیاد گزارش سیگار، اداره توسعه بین‌المللی و وزارت امور خارجه امریکا گفته‌اند که کمک‌های مستمر امریکا بشردوستانه است و بخشی از بودجه‌ای نیست که سیگار بر آن نظارت می‌کند.
بازرس ویژه امریکا همچنان گفته است که شرایط کنونی در افغانستان شبیه شرایط تحت حاکمیت طالبان در دهه نود است.
به گفته او، زنان اکنون با خطرات قابل توجهی از جمله کاهش امنیت و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های صحی مواجه هستند.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، دولت امریکا تا کنون بیش از یک میلیارد دالر را در قالب کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فرستاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала