اردوغان برنامه ایجاد یک هاب بین المللی گاز در ترکیه را تایید کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на совместной с президентом РФ Владимиром Путиным пресс-конференции
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на совместной с президентом РФ Владимиром Путиным пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه به همه کسانی که از ترکیه به دلیل سیاست متعادل در جریان بحران روسیه و اوکراین انتقاد دارد توصیه کرد که از او مثال بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه برنامه ایجاد یک مرکز بین المللی در کشورش برای تامین گاز طبیعی روسیه به اروپا را تایید کرد.
"در حالی که بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای اروپایی، در حال آماده شدن برای محدود کردن انرژی خود با آمدن زمستان هستند، ما در این زمینه آرام هستیم. ترکیه در حال تبدیل شدن به یک قطب گاز، یک قطب انرژی است. صادرات انرژی به اروپا انجام خواهد شد. اردوغان که در پارلمان صحبت می کرد، گفت: اجازه دهید هر کسی که ما را به خاطر سیاست متعادل در طول بحران روسیه و اوکراین انتقاد می کند، از ما الگو بگیرد.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه گذشته ابراز اطمینان کرد که پروژه هاب گاز در ترکیه کاملا واقع بینانه است و می تواند در اسرع وقت اجرایی شود.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه با ایده ایجاد یک هاب در ترکیه، جایی که می توان حجم ترانزیت از دست رفته از طریق نورد استریم را هدایت کرد، در مجمع هفته انرژی روسیه صحبت کرد.
به گفته وی، ما در مورد امکان ساخت یک سیستم خط لوله گاز دیگر و ایجاد یک هاب در ترکیه صحبت می کنیم که در صورت تمایل به این امر، گاز به کشورهای ثالث، در درجه اول اروپایی، عرضه شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала