پوتین: اگر کیف ضمانت‌ها را نقض کند، مسکو حق بیرون شدن از قرارداد غلات را برای خود نگه می دارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба "Валдай"
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره از سرگیری صادرات غلات گفت، که اگر کیف ضمانت‌ها را نقض کند، مسکو حق بیرون شدن از قرارداد غلات را برای خود نگه می دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشست شورای امنیت این کشور گفت، که به وزارت دفاع روسیه دستور داده شده تا مشارکت در توافق غلات را از سر بگیرد. اما مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت نقض ضمانت ها از سوی کیف، از آن بیرون شود.
رئیس جمهور روسیه همچنان گفت، روسیه آماده است، که حتی در صورت بیرون شدن از قرارداد، غلات را به کشورهای فقیر عرضه کند.
Встреча министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2022
گفت و گوی لاوروف با چاووش اوغلو درباره وضعیت پیرامون "توافق غلات"
پوتین یادآور شد: "همه می‌دانند که اوکراین، متأسفانه، از این دهلیز بشردوستانه برای یورش به ناوگان دریای سیاه فدراسیون روسیه استفاده کرد. در این راستا، ما تصمیم گرفتیم مشارکت خود را در این کاروان‌های غلات متوقف کنیم".
وی افزود: مسکو خواستار تضمین از طرف اوکراینی است که چنین اتفاقی در آینده رخ نخواهد داد و از دهلیزهای بشردوستانه برای اهداف نظامی استفاده نخواهد شد.
رئیس جمهور روسیه گفت، که شریک های ترکیه به عنوان یک واسطه در شفاف سازی این وضعیت عمل کردند. از طریق این وزارتخانه، اطلاعاتی از طرف ترکیه دریافت شد مبنی بر اینکه اوکراین چنین تضمین هایی در مورد عدم استفاده از این دهلیز های بشردوستانه برای اهداف نظامی داده است.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت: در صورت نقض این ضمانت‌ها از سوی اوکراین، اما روسیه حق بیرون شدن از این قراردادها را برای خود محفوظ می دارد.
او در دامه گفت: اما در هر صورت، حتی اگر روسیه از این معامله بیرون شود، همانطور که پیش از این گفتیم، ما آماده خواهیم بود تا کل حجم غلاتی را که از خاک اوکراین به فقیرترین کشورها تامین کنیم و این تنها 4 درصد است.
رئیس جمهور روسیه یادآور شد، که تقریبا 46 درصد از غلات به کشورهای اتحادیه اروپا رفت.
او گفت: "با توجه به بی طرفی ترکیه در کل درگیری و با در نظر گرفتن توانایی های فرآوری غلات جمهوری ترکیه و تلاش های رئیس جمهور اردوغان برای تضمین منافع فقیرترین کشورها، فدراسیون روسیه در آینده در تامین غلات از اوکراین دخالت نخواهد کرد. بنابراین روسیه در هر صورت به همکاری با ترکیه ادامه خواهد داد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала