آمریکا تیراندازی بر تظاهرات اعتراضی در پاکستان به رهبری عمران خان را، محکوم کرد

© AFP 2023 / Asif Hassanعمران خان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود
عمران خان: امیدواریم امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد فراهم شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده به شدت تلاش برای ترور عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و حامیانش را محکوم می کند و از نیروهای سیاسی در این کشور جنوب آسیا می خواهد که از خشونت خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ژان پیر در جریان یک جلسه گفت: "ایالات متحده به شدت حمله به عمران خان و حامیانش را محکوم می کند و برای بهبودی سریع ابراز امیدواری می کند. خشونت جایی در سیاست ندارد. ما از همه طرف ها می خواهیم که مسالمت آمیز عمل کنند و از خشونت خودداری کنند."
پیش از این شبکه تلویزیونی جیو گزارش داده بود که عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در پی شلیک یک فرد ناشناس به سمت خودروی وی که در راس کاروانی از طرفداران حزب تحریک انصاف پاکستان در حال حرکت بود، از ناحیه پا مجروح شد. پنج رهبر حزب نیز زخمی شدند. این حادثه در وزیرآباد استان پنجاب رخ داد. به گزارش این کانال، عامل تیراندازی توسط پلیس بازداشت شد.
تظاهرات حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان که خواستار برگزاری انتخابات جدید شد، هفته گذشته در پاکستان آغاز شد و معترضان قصد داشتند تا 11 نوامبر به اسلام آباد پایتخت این کشور برسند.
تظاهرات اعتراضی قبلی در 25 مه برگزار شد که هزاران نفر از هواداران عمران خان به اسلام آباد رسیدند. در جریان این تظاهرات، معترضان با پلیس درگیر شدند که در آن ده ها نفر از دو طرف مجروح شدند. در جریان این درگیری، مأموران پلیس بارها از گاز اشک آور استفاده کردند و به هوا تیراندازی کردند. به زودی تحریک انصاف پاکستان تصمیم گرفت به تظاهرات پایان دهد و برای جلوگیری از خونریزی در اسلام آباد تحصن نکند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عمران خان در اثر شلیک یک فرد مسلح زخمی شده است + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала