- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آژانس بین المللی انرژی اتمی "بمب کثیف" در اوکراین پیدا نکرده است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Символика Международного агентства по атомной энергии
Символика Международного агентства по атомной энергии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید هیچ فعالیت اعلام نشده ای در تاسیسات هسته ای اوکراین جریان ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان بازرسی از سه تاسیسات هسته‌ای در اوکراین نشانه‌هایی از فعالیت هسته‌ای اعلام‌نشده را ثبت نکردند که بتوان آن را به ایجاد "بمب کثیف" نسبت داد. به گزارش رویترز، این در بیانیه رسمی این آژانس آمده است.
این نمایندگان گفتند: "ارزیابی فنی و علمی ما از نتایجی که تاکنون به دست آورده‌ایم، هیچ نشانه‌ای از فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام‌نشده در این سه مکان را شناسایی نکرده است".
پیش از این، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، از قصد آژانس برای اطلاع رسانی به شورای حکام و افکار عمومی از نتایج راستی‌آزمایی داده‌های مربوط به ظهور "بمب کثیف" در اوکراین خبر داده بود. وی تاکید کرد که این اطلاعات پس از تکمیل تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.
در 24 اکتوبر، از سفر گروسی به اوکراین برای اطمینان از وجود "بمب هسته ای کثیف" در کی یف مطلع شد. رئیس آژانس دعوت رسمی دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین را پذیرفت و قصد داشت برای راستی آزمایی از تأسیسات صلح آمیز این کشور بازدید کند.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
واکنش ملل متحد به بمب کثیف هستوی اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала