پنج میلیون مهاجر افغان در ایران جابجا شده‌اند

© Sputnik / Firooz Mashoofحمایت افغان‌ها از تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقه با تیم ملی فوتسال جاپان در ایران
حمایت افغان‌ها از تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقه با تیم ملی فوتسال جاپان در ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
رئیس شورای امنیت روسیه: تا به حال 5 میلیون مهاجر از افغانستان وارد ایران شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف رئیس شورای امنیت روسیه گفت: خطرات وخامت جدی وضعیت مهاجرت در شرایط بحران اقتصادی در افغانستان در حال شکل گیری است و از جمله تاکنون 5 میلیون مهاجر از این کشور وارد ایران شده اند.
زندان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2022
اعدام دو شهروند افغانستان در زندان‌های ایران
، پاتروشف در نشست روز پنجشنبه روئسای شورای امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو گفت: "در شرایط بحران اقتصادی در افغانستان، خطر وخامت جدی وضعیت مهاجرت وجود دارد. پس از تصرف قدرت توسط طالبان در آگوست 2021 (طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است)، خروج گسترده افغان ها از این کشور آغاز شد".
رئیس شورای امنیت روسیه افزود: همچنان این خطر وجود دارد که مهاجرین نه تنها به سمت ایران و پاکستان که اکنون بیش از 80 درصد از مهاجران را پذیرا می کنند، بلکه به سمت کشورهای آسیای مرکزی نیز حرکت دارند.
پاتروشف: "تا جایی که من به یاد دارم، فعلاً 5 میلیون پناهنده در ایران وجود دارد".
پاتروشف گفت وضعیت کنونی، از جمله، ممکن است منجر به نفوذ اعضای سازمان های تروریستی بین المللی به کشورهای مستقل مشترک المنافع شود که امروز در خاک افغانستان احساس راحت می کنند.
وی افزود: روسیه مانند گذشته آماده همکاری در بخش مبارزه با تروریزم است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала