کابلوف: امریکا و انگلیس به تقویت شاخه افغانستانی تروریستان داعش کمک می کنند

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
فرستاده ای ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است، که امریکا و انگلیس به تقویت شاخه افغانستانی تروریستان داعش کمک می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ای ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان درباره رشد داعش نوشته است، که ایالات متحده به همراه انگلیسی ها به تقویت سنگرهای شاخه افغانستانی داعش کمک می کند، در حالی که از رهبران طالبان با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین برای فاصله گرفتن از روسیه و چین باج می‌گیرد.
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
کابلوف: نشست مسکو درباره افغانستان در میانه ای ماه نوامبر برگزار می شود
کابلوف در مقاله ای برای روزنامه نیزاویسیما نوشت: "امریکایی‌ها همراه با همدستان انگلیسی، همه ای تلاش خود را می‌کنند تا مواضع و پتانسیل مخرب جناح افغانستانی داعش را تقویت کنند که این گروه ابزاری برای فشار بر کشورهای همسایه آسیای مرکزی برای جدا کردن آنها از روسیه باشد".
وی خاطرنشان کرد، که ایالات متحده با تهدید به حمله از طریق هواپیماهای بدون سرنشین رهبران طالبان را تشویق به فاصله گرفتن از روسیه و چین و به طور آشکار باج خواهی می کند". در عین حال، کابل نیز موظف است فعالیت های "ستیزه جویان اویغور را که از جنبش به اصطلاح اسلامی ترکستان شرقی در افغانستان تشکیل شده محدود نکند.
کابلوف تاکید کرد، برای اینکه این اقدامات ظاهری "حمایت گسترده بین المللی" داشته باشد، "تماس" بین ایالات متحده و همکاران مطیع" آنها به صورت دوره ای برگزار می شود و همچنین تجمعات مخالفان فراری افغانستان حمایت مالی و مقاومت مسلحانه در برابر مقامات این کشور پنهانی تامین مالی می شوند.
او افزود: رسانه‌های مغرض غربی که برخی از همفکران روسی آن‌ها از میان کارشناسان "مبل" مسایل افغانستان را تحلیل می کنند، که هرگز به این سرزمین رنج‌دیده نرفته‌اند، به آن‌ها پیوسته‌اند و روی کمک‌های مالی صاحبان خارجی خود حساب می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала