کارمندان صحی زن مورد آزار و اذیت طالبان قرار می گیرند

© Photo / af.mophکارمند زن سکتور صحت
کارمند زن سکتور صحت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
به گزارش دانشگاه جان هاپکینز %80 کارمندان ادارت صحی افغانستان مورد آزار و ادیت نیرو های طالبان قرار گرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، به دنباله گزارش از وضعیت بد حقوق بشر در افغانستان، اینباردانشگاه جان هاپکینز امریکا گزارشی منتشر کرده که بیانگر این است که حدود ۸۰ درصد کارمندان زن ادارات صحی از سوی نیروهای طالبان مورد آزار قرار گرفته اند.
این دانشگاه نتیجه‌ی مصاحبه با کارمندان صحی زن در افغانستان را به شکل گزارش منتشر کرده است. آنان در مصاحبه خود گفته‌اند که به دلایل گوناگون از سوی طالبان مورد بدرفتاری، آزار و اذیت قرار گرفته اند.
رفتار طالبان با بعضی از کارمندان صحی زن در افغانستان مغایر اصول حقوق بشری ارزیابی است.
به روایت زنان افغانستان در این گزارش ذکر شده است که آنان هنگام ورود به محل کار، از سوی طالبان اذیت شده که چرا محرم شرعی ندارند.
همزمان، دیدبان حقوق بشر پیش از این گفته بود که افغانستان پس از زوی کار آمدن طالبان به بدترین کشور برای زنان تبدیل شده است.
نماینده افغانستان در سازمان ملل، نیز در آخرین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از وضعیت نگران‌کننده‌ی حقوق زنان و دختران در افغانستان نگرانی کرد. به باور او، دستاوردهای دو دهه گذشته ویران شده و حضور طالبان در قدرت افغانستان را به ناامن‌ترین مکان برای زنان تبدیل کرده است.
این درحالی است که بدرفتاری با دختران دانشجو نیز تشدید شده است. مسمومیت عمدی دختران لیلیه کابل، سرکوب اعتراضات، ضرب و شتم دانشجویان در بدخشان، اخراج دانشجویان دختر دانشگاه ها، تلاشی لباس‌های زیر دختران دانشجو و پوشش اجباری روی بند سیاه از مواردی است که نگرانی‌های در مورد وضع حقوق زنان در افغانستان را تشدید کرده است.
آغاز دفاع مقدماتی دانش پژوهان دوره ای دکترای دیپارتمنت فارسی دری دانشگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
پارسی ستیزی طالبان را پایانی نیست/ تابلوهای شاعران پارسی از دیوار دیپارتمنت پارسی دری برداشته شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала