آمادگی چین برای جنگ

© AP Photo / Pang Xinglei/XinhuaВоенный парад в честь 90-летия основания НОАК на военной базе "Чжурих" в Китае
Военный парад в честь 90-летия основания НОАК на военной базе Чжурих в Китае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع چین اعلام کرد، که ارتش این کشور در حال آماده شدن برای جنگ و مخالف استقلال تایوان است.
به گزارش اسپوتنیک، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: ارتش آزادیبخش خلق چین به آماده شدن برای جنگ ادامه می دهد و به شدت با هر نوع جدایی طلبی در تایوان مخالف است.
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
پوتین تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از چین خواند
وی درباره گزارش راهبرد دفاع ملی امریکا که حاوی اشارات منفی به چین است، گفت. "این یک امر داخلی جمهوری خلق چین است که هیچ مداخله خارجی را تحمل نمی کند. در حال حاضر، ایالات متحده به طور مداوم اصل "چین واحد" را زیر پا گذاشته و در تلاش برای "استفاده از تایوان برای کنترل چین" از همه مرزها عبور می کند. این به شدت حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می کند و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان را به طور جدی تهدید می کند".
در پایان اکتوبر، پنتاگون یک راهبرد دفاع ملی را منتشر کرد، که در آن بیان شده است، که امریکا وظیفه خود را در کاهش خطرات جنگ هسته ای می بیند و برای رسیدن به این هدف به دنبال همکاری با دیگر قدرت های هسته ای خواهد بود. این راهبرد روسیه را به عنوان یک تهدید حاد توصیف می کند که خطراتی برای منافع و ارزش های واشنگتن ایجاد می کند.
لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهار نظر در مورد این سند، خاطرنشان کرد که "چین تنها رقیبی است که قصد دارد نظم بین‌المللی را تغییر دهد و قدرت فزاینده‌ای برای انجام این کار دارد".
یادآوری می کنیم، که اوضاع در پیرامون تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل ماه اگوست از این جزیره تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала