- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

استقبال ایالات متحده از ادامه ارائه انترنت استارلینک به ارتش اوکراین

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا از فراهم آوری سیستم ارتباطات ماهواره ای استارلینک برای ارتش اوکراین استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا، روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی گفت: ایالات متحده می داند که سیستم ارتباطات ماهواره ای استارلینک یک پیوند ارتباطی مهم برای ارتش اوکراین فراهم می کند و از ادامه این کار استقبال می کند.
او گفت: "استارلینک در حال ارائه قابلیت های ارتباطی مهم به اوکراین است. ما از آن استقبال می کنیم".
ماسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
ماسک: روسیه در تلاش "کشتن" استارلینک در اوکراین است
کربی همچنین گفت، که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای "مشارکت بیشتر" از سوی دولت ایالات متحده در حمایت از کار استارلینک وجود ندارد.
میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، روز پنجشنبه گفت، که در حالی که کیف به کارآفرین ایلان ماسک با سیستم ارتباطات ماهواره‌ای استارلینک اعتماد دارد، کیف در تلاش است شرکای جدیدی برای ارائه انترنت بیابد.
پیش از این، فدوروف گفته بود، که ایلان ماسک شخصاً به او اطمینان داده است که دسترسی به سیستم استارلینک در اوکراین را ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که در میانه ای ماه اکتوبر، ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر امریکایی گفت، که اسپیس ایکس دیگر نمی تواند هزینه خدمات استارلینک در اوکراین را بپردازد. پیش از این رسانه های امریکایی با استناد به اسنادی نوشته بودند، که اسپیس ایکس از پنتاگون می خواهد هزینه ها را تقبل کند. ماسک سپس گفت، که به تأمین مالی سرویس استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد. در همین حال، رسانه های امریکایی گزارش دادند، که اتحادیه اروپا و پنتاگون در حال بررسی امکان تخصیص بودجه برای اطمینان از عملکرد سیستم ارتباطات ماهواره ای در اوکراین در صورت وجود چنین نیازی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала