واکنش پدرام به شکستن سنگ آرامگاه فرمانده مسعود از سوی جنگجویان گروه طالبان

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
نماینده پیشین مجلس نمایندگان از ولایت بدخشان در واکنش به شکستن سنگ آرامگاه قهرمان ملی نوشته است، که یک قهرمان در روسپی خانه های ایتالیا نمی میرد، بلکه در میهن اش در میدان جنگ و دفاع عادلانه می میرد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به شکستن سنگ آرامگاه احمدشاه مسعود از سوی جنگجویان گروه طالبان در برگه رخنامه اش نوشت: سالها پیش اعمال شوونیستی شاه امان الله و به ویژه نظام‌نامه‌ی انتقال ناقلین به شمال او را تقبیح کردم. نیز گفتم یک قهرمان در روسپی‌خانه های ایتالیا نمی‌میرد، معمولا در میهن اش در میدان جنگ و دفاع عادلانه می‌میرد، در نبرد رو در رو و سینه به سینه با دشمن.
آرامگاه احمد شاه مسعود، ولایت پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
بازهم سنگ آرامگاه فرمانده مسعود را شکستاندند
او در ادامه افزوده است، که شوونیست ها و تمامیت خواهان چه المشنگه‌ای که بر پا نکردند، چه غوغایی که به راه نینداختند؛ در سراسر جنوب و پایتخت و بسیاری مناطق پشتون نشین علیه من تظاهرات به راه انداختند، عکس هایم را پاره کردند، دشنام دادند، به گناهان کرده و ناکرده متهمم کردند و آخر سر، سه صد هزاردالر امریکایی برای بریدن سر من جایزه گذاردند.
او همچنان نوشته است، که بگذریم این مزار قهرمان ملی کشور ما است، مزار یک سردار میهنی و مسلمان. ببینید بر مزار او چه می‌کنند، چه کردند، و همین اکنون چه بی حرمتی روا می دارند و روا داشته‌اند. اما با دریغ هنوز هستند کسانی که می‌خواهند آفتاب را به دو انگشت پنهان کنند، و در کمال بیشرمی و تسلیم‌طلبی میگویند: جنگ، جنگ قومی نیست و این که بر سر مزار قهرمان میهن برقصند، پایکوبی کنند و به اصطلاح اتن ملی به راه بیاندازند، قومی نیست ، جنگ خوارج است... حالا شما خودقضاوت کنید. چه بگویم به این مخنث‌های بی‌ایمانی زانو زده در برابر فاشیسم افغانی؟ چرا نگرید چشم، چرا ننالد تن! نوت: -قبر امان‌الله شاه، با دسته‌های گل. -قبر قهرمان میهن احمدشاه مسعود با این حالت.
یادآوری می کنیم، که امروز نگاره های از سنگ شکسته آرامگاه فرمانده مسعود در شبکه های اجتماعی منتشر شده که واکنش های گسترده ای را به میان آورده است.
پیش از این، هم دوبار سنگ آرامگاه فرمانده مسعود از سوی جنگجویان گروه طالبان شکسته شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала