اردوغان از ناکامی نهادهای امنیتی جهان خبر می دهد

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عضو شوید
اردوغان: بحران اوکراین نشاندهنده ناکامی نهادهای امنیتی جهانی است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که وضعیت اوکراین نشان دهنده ناکامی نهادهای امنیت جهانی است.
"بحران روسیه و اوکراین نشاندهنده ناکامی سازمان های امنیتی جهانی است" صحت ادعای ما مبنی بر اینکه "جهان بیش از پنج کشور است (کشورها - اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد)" را تایید می کند، رهبر ترکیه اغلب از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ناکارآمدی ها انتقاد می کند و خواستار انحلال آن است.اردوغاد که در یک مجمع سیاسی در استانبول سحنرانی میکرد گفت: "رابطه بین سیاست و اقتصاد، سیاست و امنیت را زیر سوال رفته است."
پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، آمریکا، چین، بریتانیا، فرانسه) حق وتو دارند. فرض بر این است که هر یک از آنها می توانند در صورت عدم توافق، این یا آن تصمیم بدنه اصلی سازمان ملل را مسدود کنند. ده عضو غیر دائم شورای امنیت چنین حقی ندارند. هر از چند گاهی برخی احزاب خواستار سلب حق وتو از این یا آن کشور می شوند.
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه نظامی را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
چاووش اوغلو: ترکیه در واجد الشرایط بودن سویدن و فنلاند برای پیوستن به ناتو تردید دارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала