بازماندگان حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کاج نمرات بالا در کنکور گرفته اند

© https://twitter.comمهاجران افغانستان در تهران: نسل‌کُشی هزاره‌ها را متوقف کنید
مهاجران افغانستان در تهران: نسل‌کُشی هزاره‌ها را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عضو شوید
فاطمه یا 313 نمره در رشته کمپیوتر ساینس قبول شده است.
به گزارش اسپوتنیک، فاطمه امیری از زخمیان حمله کاج با اخذ ۳۱۳ نمره در رشته کمیپوتر ساینس کامیاب شده است.
به تاریخ ۱۵ میزان با وجود اینکه رخمی‌های کاج آمادگی لازم برای شرکت در امتحان را نداشتند، آزمون سراسری کانکور آغاز شد و فاطمه امیری که برای تداوی به ایران رفته بود به تاریخ ۲۸ میزان بر سپری کردن امتحان به کشور بازگشت‌. او فردای آن روز یعنی به تاریخ ۲۹ میزان درحالی که یک چشمش را از دست داده، پرده‌ی گوشش پاره شده و چندین چره هنوز در بدن داشت برگه‌ی حاوی سوالات کانکور در دست گرفت و این آزمون را با تنی زخمی و روان رنجور سپری کرد.
محمد ضیا فرزند نوروز یکی دیگر دانش‌آموزان کاج است که در روز حمله به این آموزشگاه او نیز در آنجا حضور داشت. محمدضیا ۳۵۳ نمره گرفته و چهارم نمره کانکور شده است.
طاهره یکی دیگر از زخمیان کاج که هنوز تحت تداوی است و او نیز مثل فاطمه با جسم زخمی امتحان داده بود ۲۹۳ نمره گرفته است.
حمیدالله، زخمی دیگر حمله‌ی خونین بر کاج است که به‌رغم جراحت شدید از ناحیه‌ی کمر در کانکور سراسری شرکت کرد. او ۳۴۲ نمره کسب کرده و به دانشکده‌ی طب دانشگاه طبی کابل راه یافته است.
در ۸ میزان ۱۴۰۱ یک مهاجم انتحاری خودش را در میان یک صنف آمادگی کانکور در آموزشگاه کاج منفجر کرد. در این انفجار دست‌کم ۵۸ نفر کشته و ۱۲۶ نفر دیگر زخمی شدند. تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. این حمله، اعترضات گسترده‌ای را بر علیه آن‌چه که "نسل‌کشی‌ هزاره‌ها" خوانده می‌شود، برانگیخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала