عراق و روسیه در حال آماده شدن برای امضای تفاهم نامه همکاری هسته ای هستند

© Flickr / The U.S. Armyبغداد به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق اعتراض کرد
بغداد به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق اعتراض کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عضو شوید
عراق و روسیه در حال آمادگی ها برای امضای تفاهم نامه در مورد استفاده صلح آمیز از تکنالوجی هسته ای هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلیا لوبوف، مشاور اقتصادی سفارت روسیه در عراق در مصاحبه با ریانووستی گفت که مسکو و بغداد در حال آماده شدن برای امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه کاربردهای غیر انرژی و صلح آمیز فناوری های هسته ای هستند.
این دیپلمات با بیان اینکه طرفین در حال رایزنی برای همکاری در زمینه آموزش دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه های تخصصی روسیه در حال پذیرش است، وی گفت: مقدمات امضای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه استفاده انرژی فناوری های غیرهسته ای برای مقاصد صلح آمیز در حال انجام است.
به گفته وی، عراق به طور سنتی به انرژی هسته ای روسیه علاقه نشان می دهد، طرفین در چارچوب توافقنامه همکاری در زمینه استفاده از انرژی اتمی در سال 1975، روند مذاکرات را برای ایجاد مشارکت در این زمینه از سر گرفتند.
لوبوف گفت: روس اتم و آژانس کنترل مواد رادیواکتیو عراق در حال بررسی امکان اجرای پروژه های کوچک در زمینه ایجاد راکتورهای تحقیقاتی کم توان و همچنین کاربردهای غیر توانی فناوری هسته ای در پزشکی، کشاورزی و نمک زدایی هستند. .
پیش از این، الکساندر کینشاک، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفته بود که روسیه آماده است تا محصولات ایزوتوپی به عراق عرضه کند و به بغداد در زمینه استفاده انرژی هسته ای برای مقاصد غیر انرژی کمک کند.
Турецкие истребители Lockheed Martin F-35 Lightning II's - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
ترکیه مناطقی در شمال عراق را بمباران
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала