اشتباهات عمده اتحادیه اروپا و آمریکا در ارتباط با پوتین

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت پوتین در ضیافت شام جی 20 به همراه فلاسک خود + ویدئو
شرکت پوتین در ضیافت شام جی 20 به همراه فلاسک خود + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عضو شوید
اقتصاددان آمریکایی: اروپا دستور کار آمریکا را می پذیرد و می خواهد پوتین را شکست دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جفری ساکس، اقتصاددان آمریکایی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی پرتغالی RTPگفت: اگر اروپا موضع فعلی خود را در قبال روسیه تغییر ندهد و به بازگشت به میز مذاکره تکیه نکند، خطر دستیابی به یک "افغانستان جدید" در داخل مرزهای خود در شخص اوکراین را به دنبال دارد..
این نشریه می گوید: "اروپا قهرمان دیپلماسی بود. اما اکنون فقط خط آمریکا را می گیرد: ما باید پوتین را شکست دهیم! ما مذاکره نمی کنیم! و غیره. اما این رویکرد برای اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است، زیرا در خط مقدم قرار دارد و می تواند به شدت از این همه رنج می برند."
او چنین سیاستی در قبال پوتین را اشتباه اصلی می داند، زیرا اگر آمریکا و اروپا در حال مذاکره بودند، راه حلی برای مناقشه اوکراین پیدا می شد، اما بروکسل از دستور کار آمریکا پیروی می کند نه عقل.
ساکس معتقد است که ایالات متحده اوکراین را به افغانستان دوم تبدیل خواهد کرد و آن را ویران خواهد کرد زیرا این سبک آمریکایی است.
این اقتصاددان خلاصه کرد: "قبل از شروع درگیری، من گفتم که اگر ایالات متحده به همین روحیه ادامه دهد، اوکراین به افغانستان بعدی تبدیل خواهد شد. زیرا ما آنقدر افغانستان را دوست داشتیم که آن را نابود کردیم. این سبک آمریکایی است." .
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور پوتین، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
اردوغان از ناکامی نهادهای امنیتی جهان خبر می دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала