- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ناتو هیچ برنامه ای برای تغییر مواضع هسته ای خود ندارد

© AP Photo / Vadim GhirdaВоеннослужащий с флагом НАТО
Военнослужащий с флагом НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عضو شوید
دبیرکل ناتو: این ائتلاف هیچ برنامه ای برای تغییر مواضع و استقرار هسته ای ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: این پیمان هیچ برنامه ای برای تغییر مواضع هسته ای خود ندارد.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه هرگز به صورت کنشگرایانه صحبت از استفاده تسلیحات هسته ای نکرده است و استفاده از نظریه امکان استفاده سلاح هسته ای از طرف روسیه به منظور تاثیرگذاری منفی بر کشورهای دوست روسیه می باشد.
طبق نوشته روزنامه ترکیه دونیا، استولتنبرگ در پاسخ به سئوال، آیا در صورت الحاق سوئیس و فنلاند، ناتو از نظر فنی این امکان را دارد تا ظرفیت هسته ای خود را در سوئد و فنلاند قرار دهد؟ اعلام کرد: ناتو قصد تغییر مواضع هسته ای وگسترش آن را ندارد.
پیش از این، دانیل دیویس دگروال متقاعد اردوی ایالات متحده، در مقاله ای برای 19FortyFive، از واشنگتن خواسته بود که دلیل تجمع نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده در شرق اروپا و استقرار نیروها در نزدیکی اوکراین را توضیح دهد. وی یادآور شد که جو بایدن، رئیس کاخ سفید گفت که ایالات متحده قصد اعزام نیروهای امریکایی برای شرکت در درگیری روسیه و اوکراین را ندارد، اما ایالات متحده 100000 سرباز را در شرق اروپا مستقر کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала