- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امریکا از اوکراین می خواهد تا آماده ای گفت و گو با روسیه باشد

© Photo / U.S. Army EuropeФлаги Украины и США
Флаги Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
عضو شوید
واشنگتن به طور خصوصی از کیف می خواهد که برای گفت و گو با مسکو آمادگی نشان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه می نویسد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به طور خصوصی از مقامات اوکراینی می خواهد، که برای گفت و گو با روسیه آماده باشند.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
استقبال ایالات متحده از ادامه ارائه انترنت استارلینک به ارتش اوکراین
منابع این روزنامه تصریح کردند، که مقامات امریکایی وظیفه کشاندن اوکراین به میز مذاکره را تعیین نمی کنند. درخواست آنها برای اطمینان از اینکه دولت در کیف از سایر کشورهایی که با ترس رای دهندگان از طولانی شدن درگیری برای سالها روبرو هستند، حمایت می کند.
دولت بایدن به طور خصوصی از رهبران اوکراین می‌خواهد که برای گفتگو با روسیه آماده باشند و در مورد امتناع عمومی خود از شرکت در مذاکرات صلح، مگر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از قدرت برکنار شود، تجدید نظر کنند.
پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمان اجرایی شدن تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع درباره عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین را امضا کرد.
یادآوری می کنیم، که همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان اکتوبر اشاره کرد، روسیه بارها اعلام کرده است که برای مذاکره با اوکراین آماده است، اما رژیم کیف تصمیم گرفته است که این مذاکرات را ادامه ندهد. به گفته وی، حسن نیت مسکو در گفت و گو با کیف مشخص است و هیچ گونه تغییر و تردیدی در آن وجود ندارد.
دبیر مطبوعاتی رئیس دولت، دیمیتری پسکوف گفت، که کیف با فرمان واشنگتن از مذاکره با روسیه خودداری کرد، این کاملاً واضح است. وی افزود، که مسکو موضع خود را تغییر نمی دهد، آماده است و می خواهد منافع خود را در میز مذاکره تضمین کند، اما ما در مورد عدم تمایل اوکراین صحبت می کنیم.
روسیه در 24 فیبروری عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. رئیس دولت روسیه تاکید کرد، که هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند، است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала