احتمال "زمستان جمهوری خواهان" برای کی یف وجود دارد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
آمریکا در صورت پیروزی جمهوری خواهان کمک به کیف را متوقف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده در صورت موفقیت نمایندگان حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره در 8 نوامبر، ممکن است کمک به کیف را کاهش دهد یا حتی متوقف کند و به آن یک "زمستان جمهوری خواه" بدهد. ایشان تارور، ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و متخصص روابط بین الملل، روز دوشنبه این نظر را بیان کرد.
این نشریه به بیانیه مارجوری تیلور گرین جمهوری خواه اشاره می کند که گفته بود اوکراین تحت رهبری جمهوری خواهان "یک پنی دریافت نخواهد کرد." ستون نویس این روزنامه نوشت: "انتظار می رود حزب او در انتخابات میان دوره ای روز سه شنبه به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد و احتمالاً می تواند روند رویکرد ایالات متحده برای حمایت از مقاومت اوکراین را تغییر دهد.
به گفته وی، در حزب جمهوری خواه در مورد میزان حمایت از اوکراین اتفاق نظر وجود ندارد. این نشریه می‌گوید که سبز دیدگاه بخشی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را نشان می‌دهد، موضع مخالف توسط نمایندگان برجسته‌تر حزب، مانند میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در سنا، که از افزایش کمک‌های نظامی به کیف حمایت می‌کند، ابراز می‌شود. .
انتظار می‌رود مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان، از جمله، فشارها را بر دولت [رئیس‌جمهور جو بایدن] به خاطر اقداماتش برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین افزایش فشار سیاسی بر ایران افزایش دهد. به عقیده وی، اوکراین نیز نباید روی حمایت حساب کند، زیرا کنگره قبلاً تخصیص کمک تا سقف 60 میلیارد دلار را تصویب کرده است و کیف به طور مداوم از غرب می خواهد میزان کمک ها را افزایش دهد. نویسنده مطالب یادآور می شود که در آستانه انتخابات، کاندیداها و قانونگذاران مختلف از حزب جمهوری خواه اعلام کردند که بودجه باید متوقف شود.
او افزود که در اروپا از قطع کمک به کیف می ترسند، زیرا سیاستمداران اروپایی ممکن است نتوانند "اراده سیاسی برای پر کردن شکاف" از خود نشان دهند. این روزنامه همچنین در مورد چشم انداز کمک از ایالات متحده و در کیف نگران است.
در مورد کمک به کیف پس از انتخابات ایالات متحده
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پیشتر گفته بود که بعید است نتیجه انتخابات میان دوره ای آتی کنگره در ماه نوامبر تأثیر قابل توجهی بر حمایت واشنگتن از کیف داشته باشد.
پیش از این، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به صراحت گفته بود که کمک به کیف در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آتی کنگره می تواند کاهش یابد. در عین حال، همانطور که روزنامه پولیتیکو در این ماه اشاره کرد، در صفوف جمهوری خواهان انشعاب رخ داده است. برخی از آنها، به پیروی از مک کارتی، در مورد حمایت مالی بلندمدت از کیف "احتیاط" می کنند، در حالی که برخی دیگر، پس از اظهارات رهبر اقلیت در مجلس عوام، برعکس، تصمیم گرفتند فعالانه تر و سریعتر بسته کمکی دیگری را به این کشور اختصاص دهند.
جوزیف بایدن معاون رریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
کلوپ ویدیو
بایدن با دیدن جسمی "سیاه" قریب به روی صحنه بیافتد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала