بر اثر جابجایی کوه در پنجشیر یک کودک جان باخت

© Photo / ANOCورزشگاه فوتبال ولایت پنجشیر
ورزشگاه فوتبال ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
که جابجایی کوه در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان جان یک کودک را گرفت و مادر کودک را مجروح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی طالبان گفتند که جابجایی کوه در ولایت پنجشیر در شمال افغانستان جان یک کودک را گرفت و مادر کودک را مجروح کرد.
به گفته مقام‌های طالبان، جابجایی زمین روز شنبه ۱۴ آبان در منطقه قلعه تلخه ولسوالی دره پنجشیر روی داد که منجر به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن یک زن شد.
به گفته اسدالله نجات، رئیس صحت عامه طالبان در این ولایت، زنی که در اثر رانش کوه زخمی شده، در یکی از مراکز صحی در ولایت پنجشیر کار می کند.
همزمان بر اثر رانش زمین در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان در نتیجه بارندگی های مداوم چند روزه در این ولایت، چهار تن جان خود را از دست دادند.
شاهراه های منتهی به مرکز این ولایت در برخی ولسوالی های بدخشان به دلیل بارش برف و باران سیل آسا مسدود شده و تیم های امدادی را از رسیدن به محل بازداشته است.
ولایت بدخشان و بسیاری از ولایات دیگر در شمال افغانستان هشدارهایی را از اداره هواشناسی افغانستان در مورد بارش های سیل آسا و سیلاب های ناگهانی دریافت کرده اند.
این در حالی است که افغانستان با ناآرامی های سیاسی، بحران انسانی، فقر و بیکاری به یکباره و همچنین بلایای طبیعی شدید در سال جاری که جان افراد زیادی را گرفت، گرفتار شده است.
خشکسالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
افغانستان بیش از 2 میلیارد دلار به دلیل تغییرات آب و هوایی از خسارت مالی دیده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала