افغانستان بیش از 2 میلیارد دلار به دلیل تغییرات آب و هوایی از خسارت مالی دیده است

© Flickr / lisa**خشکسالی
خشکسالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
وزیر خارجه طالبان: افغانستان بیش از 2 میلیارد دلار به دلیل تغییرات آب و هوایی از خسازت مالی داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، خسارات افغانستان در سال 2022 به دلیل اثرات منفی تغییرات آب و هوایی از مرز 2 میلیارد دلار گذشت. این خبر را عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت موقت افغانستان که توسط جنبش رادیکال "طالبان" (ممنوع در فدراسیون روسیه) تشکیل شده است، شامگاه یکشنبه اعلام کرد.
بلخی در ادامه نوشت: "از آنجایی که تأثیرات تغییر اقلیم هیچ مرز سیاسی نمی شناسد، تصمیمات [در این زمینه] باید مستقل از ملاحظات سیاسی باشد و کشورهایی مانند افغانستان که در تغییر اقلیم نقشی نداشته اند اما با پیامدهای آن مواجه هستند، نمی توان نادیده گرفت". در صفحه توییتر خود نوشت: "افغانستان تنها در سال جاری بیش از 2 میلیارد دلار به دلیل تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی از دست داده است".
در همین راستا، نماینده وزارت خارجه طالبان از جامعه جهانی خواست تا به افغانستان کمک کنند، زیرا این کشور هنوز به ثبات اقتصادی دست نیافته است. مقامات جدید افغانستان بیست و هفتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چهارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP-27) را که روز یکشنبه در شهر تفریحی شرم الشیخ مصر آغاز شد، به عنوان "اولین گام به سوی یافتن راه حل ها" برای حل مشکلات آب و هوایی کنونی جهان می دانند.
طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست این افراطی ها بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 14 فوریه 2003، جنبش طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت آن در روسیه ممنوع است.
پروان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
قربانیان سیل شش ماه قبل در پروان هنوز زیر خیمه ها زندگی می کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала