تحریم اروپا روسیه را ضعیف نمی کند

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر تمدید تحریمات غرب علیه روسیه
تمدید تحریمات غرب علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
The Economist : خزانه روسیه از تحریم نفت و گاز اتحادیه اروپا کاهش نمی یابد.
به گزارش اسپوتنیک، ناظران مجله بریتانیایی اکونومیست طی مقاله ای که هفته گذشته به این عقیده اند که محدودیت های نفت و گاز اعمال شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا نمی تواند بر عایدات روسیه تأثیر بگذارد.
به گفته شرکت انرژی Kpler، در اواسط اکتوبر، حدود 1.2 میلیون تن سوخت آبی در تانکرهای دارای گاز طبیعی مایع (LNG) در سواحل اروپا بود.
این عامل و گرمای هوا در اروپا تا همین اواخر باعث کاهش تقاضا برای مواد اولیه شد. اما نویسندگان خاطرنشان کردند که چنین همسویی خیلی زود نشانه ای از پایان بحران انرژی در اتحادیه اروپا تلقی می شود.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
گفتگو با امریکا و اتحادیه اروپا تحت شرایط روسیه
با شروع هوای سرد، احتمال دارد که بازار سقوط کند. به گفته نویسندگان این مقاله، اگر خریداران مواد سوخت روسیه در خارج از اتحادیه اروپا وجود نداشته باشند، این اتفاق می افتد و پس از آن رقابت برای منابع در کشورهای اتحادیه اروپا آغاز می شود.
هیچ تحریمی خزانه روسیه را تهی نمی کند. نویسندگان می گویند که روسیه خریداران دیگری برای نفت و گاز خود پیدا خواهد کرد که در اروپا خریداری نمی شود.
به گفته آنها، وضعیت به دلیل حوادث در خط لوله گاز نورد استریم (SP) تشدید شده است.
نامیت شارما، سخنگوی شرکت مشاوره مک کینزی و شرکت، به این نشریه گفت: "اگر این سرمایه‌گذاری مشترک در سال آینده افتتاح نشود، کمبود انرژی در اروپا بدتر خواهد شد و صرفه‌جویی در انرژی باید بیشتر شود.
این مقاله چندین گزینه برای توسعه بحران ارائه می دهد. نتیجه این وضعیت در هر صورت، به گفته نویسندگان، برای اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا بسیار نامطلوب است، در حالی که در هر صورت روسیه فضایی برای مانور خواهد داشت.
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
ترکیه به اتحادیه اروپا در مورد زمستان و وابستگی به گاز روسیه گوشزد کرد
در 5 نوامبر، والری آندریانوف، تحلیلگر ارشد WMT، کاندیت پوهنتون مالی تحت دولت روسیه، به احتمال فدراسیون روسیه برای فروش نفت پس از معرفی محدودیت قیمت اشاره کرد. این کارشناس خاطرنشان کرد: در نتیجه تحریم عرضه نفت به اروپا و ایالات متحده، مسکو سوخت خود را با تخفیف قابل توجهی به کشورهای آسیایی خواهد فروخت که از این طریق فرصت تحقق اقتصاد خود را به دست خواهند آورد و خود فدراسیون روسیه فقط رقابت پذیری آن را افزایش دهد.
پیش از این، در 4 نوامبر، بلینکن ابراز عقیده کرد که روسیه هر تصمیمی در مورد واردات نفت خواهد گرفت و علاقه مند به ادامه تامین منابع انرژی حتی پس از تعیین سقف قیمت برای آن خواهد بود.
در همان روز، نمایندگان کشورهای G7 اعلام کردند که قصد دارند روند تعیین سقف قیمت نفت روسیه را در هفته های آینده تکمیل کنند.
در 27 اکتوبر، ایگور یوشکوف، تحلیلگر صندوق امنیت ملی انرژی، خاطرنشان کرد که تعیین سقف قیمت برای ایالات متحده قبل از انتخابات آتی کنگره بی فایده است. به گفته این کارشناس، نه خود تعیین سقف، بلکه صحبت در مورد اینکه آیا روسیه می تواند حجم کافی نفت صادر کند یا خیر، بازار را نگران کرده و قیمت ها را بالا می برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала