کار استخراج معدن مس عینک به زودی آغاز خواهد شد

© Photo / آرشیف ارگمعدن مس عینک در لوگر
معدن مس عینک در لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
آغاز کار عملی بالای پروژه معدن مس عینک برای 20 هزار نفر اشتغال زایی خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، معین وزارت کار و امور اجتماعی، عبدالسلام مخدوم سعادت، آمارهای موجود را در باره سطح بی‌کاری در افغانستان رد می‌کند و می‌گوید که این وزارت می‌کوشد تا زمینه‌های کار را برای شهروندان کشور فراهم سازد.
او در یک نشست خبری گفت: "رییس پروژه مس عینک با ما ملاقات داشتند و در بخش استخدام منابع بشری شان کسی که کار می‌کرد او یک چینایی بود هر دو با ما ملاقات داشتند اینها گفتند ما به زودترین فُرصت از بیست هزار نفر بالاتر را تحت پوشش کاریابی قرار می‌دهیم".
سخی احمد پیمان، رییس اتاق صنایع و معادن کابل، می‌گوید: "پروژه‌های بزرگ اقتصادی در کشور باعث اشتغال پایه‌دار و افزایش درآمدهای ملی ما خواهد شد مانند استخراج معادن به ویژه مس عینک یکی از پروژه‌های مهم شش، هفت میلیاردی است برای افغانستان هم برای شغل هم برای درآمدهای کشور".
مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی می‌افزایند که با نهادهای کمک کننده برای کاهش فقر گفت‌وگوها شده است.
عبدالسلام مخدوم سعادت، معین وزارت کار و امور اجتماعی، می‌گوید: "ما رییس سازمان(ILO) را دعوت کردیم برای شان گفتیم درد ملت ما را یک بوجی برنج یا یک بوجی آرد پنج کیلو روغن دوا نمی‌کند بیایید این ملت را از فقر بکشیم واقعا ملت ما تحت خط فقر زندگی می‌کند".
بانک جهانی در آخرین گزارشش از بحران اقتصادی و بی‌کاری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و افزوده است که تولیدات ناخالص داخلی افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی رشد منفی 30 تا 35 درصدی را تجربه خواهد کرد.
حمله ناکام طالبان بر معدن لاجورد در بدخشان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
کشف یک معدن جدید سنگ های قیمتی در ولایت بادغیس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала