کنفرانس کوپ - 27 بدون حضور افغانستان شروع شد

© Flickr / U.S. Department of Agriculture Climate Change
Climate Change  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
کنفرانس کوپ - 27 در شرایطی امروز افتتاح شد که افغانستان ششمین کشوری است که از تغییرات آب و هوا بیشترین ضرر ا متحمل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، امروز همزمان با افتتاح اجلاس بین المللی اجرایی اقلیم در شهر شرم الشیخ در کشور مصر، طالبان با نشر اعلامیه ای از جامعه جهانی تقاضای کمک کرده است تا در افغانستان ثبات اقتصادی برقرار شود.
همچنان یوناما در افغانستان در خبری گزارش داده است که با اینکه افغانستان در این تغییرات کم ترین نقش را داشته است بیشترین خسارت ها را متحمل شده است.
در این خبر نامه آمده است که بیشترین مشکل متوجه افراد عادی افغانستان که دارای اقتصاد بسیار صعیف هستند، میباشد. چرا که اقتصاد مردم افغانستان بسیار وابسته به معیشت زراعتی است و تغییرات در اکو سیستم مستقیما بر محصولات آنها تاثیر منفی وارد میکند.
رامز الاکبروف،‌ معاون هماهنگ‌کننده امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان گفته بود که مردم این کشور بر پرتگاه تغییرات اقلیمی ویرانگر ایستاده اند و حکومت فعلی در افغانستان تهدیدهای ناشی از آن را باید جدی بگیرد.
آقای الاکبروف که در کنفرانس تغییرات اقلیمی ۲۰۲۲ سازمان ملل متحد در مصر صحبت می‌کرد، گفت که افغانستان در حال حاضر مستعد آفات طبیعی مکرر است که سبب تلفات و خسارات جانی، معیشت، خانه‌ها و زیرساخت‌ها می‌شود.
خشکسالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
افغانستان بیش از 2 میلیارد دلار به دلیل تغییرات آب و هوایی از خسارت مالی دیده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала